Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

S.Lindberg + Coop

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• S.Lindberg + Coop

Döm om min förvåning då jag hittade dessa muggar på Coop....

Stig Lindbergs ”Fallande löv” på KFs jubileumsprodukter

Pressmeddelande 2009-08-17

Kooperativa Förbundet (KF) uppnår i år den aktningsvärda åldern av 110 år. Detta uppmärksammar Coop bland annat genom en serie produkter, i begränsad upplaga, med mönster av Stig Lindberg.

Stig Lindberg var under många år konstnärlig ledare på Gustavsbergs fabriker som ägdes av KF. Stig Lindberg skapade mycket som fortfarande finns i många svenska hem. Hans mönster och bruksföremål är efterfrågade och bland de mest populära finns; Berså, Spisa Ribb, Terma och Prunus. Ett annat uppskattat mönster är ”Fallande löv”, som nu plockats upp för att fira KFs 110-årsjubileum.

Produkterna i serien är framtagna på temat ”Kaffe”. Serien innehåller kaffemuggar i 2-pack, pappersservetter, en kökshandduk i bomull och en speciell förpackning av Coop Änglamarks kaffe. Ett kaffe som är både ekologiskt och Rättvisemärkt.

Kooperationens dryga tre miljoner medlemmar kommer att erbjudas medlemspriser på produkterna som kommer att finnas i Coops butiker och stormarknader från vecka 36.
    Bifogade filer
    http://gilasgrotta.blogspot.com/

Sambon uppmärksammde detta i reklamen så vi for in och handlade 8 muggar och bytte därmed ut ett trist blandäktenskap av kaffeglas och udda koppar.
    Trevliga att dricka ur, dock förefaller dekoren ligga utanpå, få se hur de klarar maskindisken!
    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Det blir nog även ett köp för min del.

Comment

Har redan inhandlat några koppar, dock hade de inga kökshanddukar som jag ville ha, får se om det dyker upp eller om jag får åka till en annan butik...
        http://www.porslinsbloggen.se/

Comment

Jag köpte 4 muggar...handdukar och servetter skulle komma in senare i veckan....muggarna var det inte många kvar av...kanske ska hamstra några till i en annan butik....såg att någon lagt ut 2 muggar på Tradera för 90 kr!!! Är man medlem på Coop kostar de ju bara 40 kr.

Comment

Ursprungligen postat av tallen Visa inlägg
            Har redan inhandlat några koppar, dock hade de inga kökshanddukar som jag ville ha, får se om det dyker upp eller om jag får åka till en annan butik...
            Handdukarnas kvalité var inte den bästa, det var den där sorten som inte torkar torrt, bara flyttar runt det blöta, men som dekoration är de ju fina.
            Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Ursprungligen postat av Äjth Visa inlägg
              Handdukarnas kvalité var inte den bästa, det var den där sorten som inte torkar torrt, bara flyttar runt det blöta, men som dekoration är de ju fina.
              Nog vad man kunde vänta sig för 19 kr...,

Visst ville jag ha några i alla fall men jag fick inte tag på några dock, det var slut överallt, om dom nu ens fått in några! De enda i Gävle som hade haft var Coop Forum i Valbo, ingen annan butik hade fått några alls...ska kolla idag igen, ev skulle dom få mer grejer. I Falun finns en Konsum-butik, dom fick slut på allt på två timmar.
              http://www.porslinsbloggen.se/

Comment

I stockholmsområdet är muggarna slut. Och handdukarna har jag inte ens sett...(testa tvätta dem så kanske de torkar bättre). En handlar jag pratade med sa att de fått ett reklamblad för dessa muggar som skulle delas ut NÄSTA vecka....men han undrade till vilken nytta då allt redan var slut och dessutom i begränsad upplaga...

På Tradera är budet uppe i 160 kr för 2 muggar...

Comment

Jag pratade med min coop extra butik idag och dom berättade att de fått in 3 !! handdukar idag och dom försvann direkt. Muggarna och servetterna som de fått in hade gått vändande igår

Flr er som fick tag på handdukar: använd dem som underlägg istället! Då slits dom inte lika mycket och fungerar säkerligen bättre än att torka med Vet inte storleken men de borde gå att klippa på mitten och göra 2 underlägg av 1 handduk.

Comment

Det här blev helt fel.

Sorry
                    Last edited by minellie; 2009-09-03, 13:49.

Comment

fel igen

tog bort detta också. förlåt
                      Last edited by minellie; 2009-09-03, 13:50.

Comment

Nu är det "Fallande löv"-hysteri på Tradera....23 objekt ute till försäljning...högsta bud på muggarna nu 201 kr...

Comment

Hmm..så olika vilket drag det e efter de där muggarna sambon o jag köpte fyra pkt i Gellivare i onsdags..o det fanns hur många som helst..likadant här i Övertorneå idag..

Comment

Och jag som har letat sedan i tisdags efter dem! Coop säger att de är slutsålda överallt och att det inte finns några i hela sverige. Fick tag på några handdukar i går.
                            Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

Comment

ojdå Tingeling..vill du jag ska kika efter nån till dig

Comment

Working...
                              X