Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fat Italy KRAGE stockholm

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fat Italy KRAGE stockholm

Nu har jag letat och letat på nätet men inte hittat något
    Någon som vet var denna kommer ifrån? Vem som gjort?
    Bifogade filer
    *professionell saksamlare*

Bara spekulationer, men det verkar vara ett tefat tillverkat i Italien, med modellnummer 1808, för en kund (ev med namn Krage) i Stockholm.

Tänkbart är att inspirationen är hämtad från år 1808 (nyklassisk stil), men den är troligen tillverkad runt mitten av 1900-talet.

Comment

Krage. Stockholm

Hejan.
      Jag har i min ägo en bordslampa som är märkt:
      KRAGE. STOCKHOLM
      3353 ITALY.

Är det någon som vet någonting om denna?

Comment

Om du sätter in bild på lampan och stämpeln kanske vi kommer lite längre i våra funderingar. 2 föremål med Krage och Italy är inte en slump. Kan det ha varit en butik med det namnet?

Comment

Krage här också, från en ännu okänd fabrik...

Comment

lampfot

Har en lampfot i min ägo..KRAGE STOCKHOLM italy 2193 är den sign.(marinblå m. utståeende små guldblommor i dek.)Någon som kan??....någon som vet??

Comment

Hej och välkommen till forumet!

Du får gärna sätta in en bild på den! Funderingarna går nog i riktning mot att Krage var en återförsäljare i Stockholm i mitten av 1950-talet som har beställt porslin av italienska tillverkare.

Gjorde ett snabbt sök på nätet nu och fann dessa lockurnor i empirestil "URNOR, ett par, porslin, empirestil, märkta "Krage Stoccolmia". Proveniens: Git Gay." tilläggas kan att dessa också är märkta krönt N och 163.

Köp och sälj konst och design på Bukowskis. Hos oss hittar du allt inom inredning och design, möbler, konst, smycken & klockor. Onlineauktioner. Liveauk...
              Last edited by Kaptenen; 2011-10-08, 00:51.

Comment

Working...
              X