Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Någon skarpögd [ID: Laholms Keramik, Olof Larsson]

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: Någon skarpögd [ID: Laholms Keramik, Olof Larsson]

som kan se hela texten? Eller någon som vet vem som gjort fatet ? Tacksam för all info.

Bege.
    Bifogade filer
    Last edited by Kaptenen; 2011-03-18, 12:45.

Ska väl stå "Ugnseldfast" nederst. Laholm är det hur som helst och jag tycker mig se signaturen "OL" som står för Olof Larsson.
    "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
    Konfucius

Comment

Oj. Tänk så olika man kan se. Jag har ju lite fördel av att ha fatet i min hand. Ugnseldfast står det, ovanför det tycker jag mig se sweden. ovanför det ser jag ett G?? Och längst upp slutar det på eramik. Det som står över G tolkar jag som janis eller något ditåt.Ingen som har nån känsla av mönstret på fatets ovansida???

Comment

Haller helt med Greven!! Kanske inte helt vanligt monster men farg och komposition ar Laholm, dock inte Jani, Jane var (ar) nog lite duktigare an denna dekorator.
        Last edited by Andres; 2009-04-12, 07:17.

Comment

Tack så länge. Får fortsätta sitta och stirra på texten och se om jag kommer fram till något mer.

Bege

Comment

Ursprungligen postat av bege Visa inlägg
            Oj. Tänk så olika man kan se. Jag har ju lite fördel av att ha fatet i min hand. Ugnseldfast står det, ovanför det tycker jag mig se sweden. ovanför det ser jag ett G?? Och längst upp slutar det på eramik. Det som står över G tolkar jag som janis eller något ditåt.Ingen som har nån känsla av mönstret på fatets ovansida???
            Det du utäser son "G" tror jag ska vara "OL".
            "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
            Konfucius

Comment

Ursprungligen postat av Ballonggreven Visa inlägg
              Det du utäser son "G" tror jag ska vara "OL".
              Det kan nog vara så. Lite skarp sol så såg man bättre

Comment

Några bilder direkt ur Christina Lindvall-Nordins utmärkta bok om Laholmskeramik
                Bifogade filer

Comment

Ursprungligen postat av Lars M Visa inlägg
                  Några bilder direkt ur Christina Lindvall-Nordins utmärkta bok om Laholmskeramik
                  Härligt med klara och koncisa besked!
                  Konfucius

Comment

Tackar för det klara beskedet.

Bege.

Comment

Working...
                    X