Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jani Keramik

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Tips för den Jani-frälsta
    Tidningen Retro 'staplar upp' en massa Jani objekt i senaste numret
    Bifogade filer

Comment

• Jo, men är bara papper och bilder på vad andra har.
      Inte riktigt samma sak som att se foton på the real stuff av vad vi har tillsammans.
      Tänk Dig själv hur det är, att darrande hålla i handen det enda Marian gjort - en skulptur - eller ett fat tillsammans med Ueland. Det känns.
      Får vi se en svit?

Comment

• Ett halvår för tidigt eller sex månader för sent dök den här tomten upp med God Jul på stopet. 18 cm hög.
        Bifogade filer

Comment

• Midsommartomte...gillas!!

Tack för tips Jani....

Comment

• Ursprungligen postat av Lars M Visa inlägg
            Ett halvår för tidigt eller sex månader för sent dök den här tomten upp med God Jul på stopet. 18 cm hög.
            Häftig o helt ny för mig.

Comment

• Tack för uppskattning Andres och jani! För dokumentation passar jag på att lägga in ytterligare några bilder.
              Bifogade filer

Comment

• Att Carlsberg och (Golden) Falcon skulle bli ett och samma företag trodde nog inte Jani när dessa tre ölstop gjordes.
                Förmodligen en beställning för på ett står det Anna-Stina och på nästa Gästen samt på det tredje bara Bier och Beer.
                Bifogade filer

Comment

• Vilken fin samling...Grattis!!

Comment

• Köpte klumparna till smörkniv eller placeringskort i somras och hittade även 3 servettringar, någon som har sett servettringar tidigare och kan bekräfta om det är Jani eller ej?

Click image for larger version

Name:	Jani.jpg
Views:	1
Size:	68,8 KB
ID:	557203
                    I’m a real mean bitch!

Comment

• Nej, servettringar har jag aldrig sett. Och för jämförelse kommer här några miniatyrer från Jani och det är ju samma uttryck i färger och dekor med ränder, streck och "duttar". Färgen på leran tycker jag också talar för Jani.
                      Grattis och kul att få se "nyheter".
                      Bifogade filer

Comment

• Första gången jag ser servettringar.....

Ursprungligen postat av Maria Visa inlägg
                        Köpte klumparna till smörkniv eller placeringskort i somras och hittade även 3 servettringar, någon som har sett servettringar tidigare och kan bekräfta om det är Jani eller ej?

[ATTACH]148080[/ATTACH]

Comment

• Keramiken från Laholm

Håll utkik! Sista lördagen i mars 2015 släpps min nya bok om keramiken från Laholm på rådhuset i Laholm. Samtidigt visas en utställning av föremål ur vår nya samling. Vår förra samling överlät vi ju till kommunen. Men vi är alltför för bitna av ämnet o kan inte låta bli att samla igen!
                          Utställningen pågår även sista söndagen i mars ! Passa på att köpa boken !

Comment

• Hittade inga äggkoppar dokumenterade i tråden innan. Så till dokumentationen.

Click image for larger version

Name:	Jani.jpg
Views:	1
Size:	77,1 KB
ID:	557327
                            Pes är mitt google.

Comment

• Ursprungligen postat av skogsfrun Visa inlägg
                              Håll utkik! Sista lördagen i mars 2015 släpps min nya bok om keramiken från Laholm på rådhuset i Laholm. Samtidigt visas en utställning av föremål ur vår nya samling. Vår förra samling överlät vi ju till kommunen. Men vi är alltför för bitna av ämnet o kan inte låta bli att samla igen!
                              Utställningen pågår även sista söndagen i mars ! Passa på att köpa boken !
                              spännande.....

Comment

• Ursprungligen postat av wasistdas Visa inlägg
                                Hittade inga äggkoppar dokumenterade i tråden innan. Så till dokumentationen.

[ATTACH]148450[/ATTACH]
                                Bara en (1) har jag men med lite varierad färgkombination. Tack för visningen!
                                Dagens fynd var annars en skål med etnomotiv. Det går fortfarande att hitta keramik från Jani för mycket hyfsat pris. (19 x 13,5 cm).
                                Även om det ligger utanför rubrikens definition passar jag på att visa en tavla som jag köpte för en tid sedan. En pastell med ett olivträd(?) som motiv.
                                Bifogade filer

Comment

Working...
                                X