Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jani Keramik

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av jazzo Visa inlägg
    Den här Jani-tråden är verkligen fantastiskt trevlig och "vacker". Jag har långt tillbaka gång på gång fastnat för Jani-s speciella stil och de vackra gröna och blålila nyanserna som hon gärna använder.

Nästa vecka när jag fått ljustältet - som jag beställt efter rekommendation här i en annan tråd - så tänkte jag prova att fotografera några av mina Jani-saker. Eftersom detta är en dokumentationstråd kan det kanske finnas intresse av att jag lägger in dem här???
    Välkommen till PES! Det skall bli kul att få se nya Jani-alster.....

Comment

• Jag vill också hälsa jazzo välkommen till PES och passar på att lägga in en liten trefotad vas eller skål.
      Bifogade filer

Comment

• Fina Jani

Hej igen!
        Här kommer några bilder - som jag lovat - på fina Jani-keramiken. Först några små, små koppar.
        PS. Fotat utan det nya tältet som var större och knöligare än jag tänkt...DSClick image for larger version

Name:	PICT9023.jpg
Views:	1
Size:	30,2 KB
ID:	531273Click image for larger version

Name:	PICT9022.jpg
Size:	33,6 KB
ID:	531274

Comment

• Mer

Skickar några bilder i taget för att veta vad jag gjort.....Click image for larger version

Name:	PICT9005.jpg
Size:	22,8 KB
ID:	531275Click image for larger version

Name:	PICT9028.jpg
Size:	91,1 KB
ID:	531276

Comment

• Här några assietter. Dessa finns med flera snarlika motiv. De verkar alla vara handmålade och därför en aning olika...Click image for larger version

Name:	PICT9012.jpg
Size:	45,1 KB
ID:	531277Click image for larger version

Name:	PICT9014.jpg
Size:	42,5 KB
ID:	531278

Comment

• Härligt Jazzo. Negerfaten (får man säga så) är mina Jani-favvos.....

Comment

• Mer Jani

Den här tekannan - eller är det kaffekanna? - tillhör också Jani´s produktion.Click image for larger version

Name:	Jani tekanna 1.JPG
Views:	2
Size:	133,1 KB
ID:	531370

Comment

• Grattis jazzo till många fina Jani!
                  På beställning gjordes på Jani också olika priser vid utställningar och tävlingar. För dokumentation här ett fat - 18 cm i diam.
                  Bifogade filer

Comment

• Ursprungligen postat av Andres Visa inlägg
                    Ett skepp kommer lastat...
                    Ännu en JANI-båtskål hittade hit idag
                    Bifogade filer

Comment

• Snygg och lite ovanlig i orange.
                      I’m a real mean bitch!

Comment

• Tack Maria, Jani är ju inte direkt min grej, men dessa skålar tycker jag om till formen, dessutom är ju dekoren lite rolig, båt i båtskål.

Comment

• Vet inte om orange är så ovanligt...kanske men det är ju min också, som bilden visar på sid.9 i denna tråd.......

Comment

• Kaffekopp med enfärgat blått fat, sockerskål och gräddsnipa. Jag passar också på att visa en ostkupa med tillhörande fat.
                            Bifogade filer

Comment

• Inte så typiskt Janikeramik men det tillverkades även lite grövre och murrigare saker. Vågar man gissa att vasen kommer från slutet av 1960-talet?
                              Bifogade filer

Comment

• I min ägo sedan tidigare, två liknande skålar, en på 7cm och en på 9cm i höjd. Fick hem denna "bamsing" idag på hela 12cm höjd och en diamenter på 18cm.....
                                Bifogade filer

Comment

Working...
                                X