Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tallrikar? [ID: Wedgwood & Co (Ltd), Royal Tunstall ca 1957-65, Tunstall, England]

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Tallrikar? [ID: Wedgwood & Co (Ltd), Royal Tunstall ca 1957-65, Tunstall, England]

Dessa Tallrikar har min mor i sin ägo och bilderna är tagna med min nya mobil så bilderna är kanontaskiga, men hoppas ändå ni kan få ett litet hum om dem.

De är stämplade
    -----
    ROYAL TUNSTALL
    " här är en märkessköld med tre kronor"
    STAFFORDSHIRE
    FOUNDED IN 1835

----

all info önskas, men mest undrar jag om årtalet är tallrikens tillverkningsår el om det är präglat till motivet.
    Bifogade filer
    Last edited by Kaptenen; 2011-02-28, 17:26.

Vet inget om det här engelska porslinet... Kan vara 50-tal, kan vara 80-tal...

Comment

"founded in 1835", det är ju fabrikens grundläggningsår.
      Tallriken är inte en 1800-talstallrik. Skulle som Peter gissa på att det är en efterkrigstallrik, även inte heller jag vet något om just den här fabriken.

Comment

tack för era svar. det finns tre av dessa med olika motiv och alla har det årtalet, men jag trodde nog så själv att det hade något med motivet att göra. så då var jag på rätt spår

Comment

Wedgwood & Co (Ltd)..( Tunstall).Denna märkning användes från 1957 fram till 1965 och porslinet såldes under märket ROYAL TUNSTALL.

Comment

Tack Berth för ditt svar,, nu har jag lite att söka på.

---
            Lagt till länk

Last edited by Kaptenen; 2011-02-28, 17:28. Anledning: Lagt till länk

Comment

Working...
            X