Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hög kanna 1

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Hög kanna 1

Hejsan
    Här kommer en nybörjare på detta forum.
    Undrar lite om denna kanna. Vems signatur är detta? Nu ska vi se om jag fixar detta med bilder.
    jejko
    Bifogade filer
    Last edited by Kaptenen; 2011-02-27, 23:37. Anledning: Sammanfogat två identiska trådar

Italy= italien

Comment

igen

Försöker igen
      Bifogade filer

Comment

Snygg vas som jag tyvärr inte vet något om.
        Blir istället nyfiken på smideslyktan med krackglas.
        Den ser ut att ha en etikett kvar. Vad står det på den?

Comment

En spontan reaktion är tysk eller italiensk. Finns ingen märkning alls.?
          Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Hjälper jeko att samla ihop tråden, tror det var Beno som redan svarat att det är en "Italy"-stämpel.
            Last edited by Liljerik; 2008-05-07, 12:32.

Comment

Nu har jag fått veta att ljuslyktan kommer från Gålsjöbruk.
              Och som den bäste Kalle Blomkvist, så har jag av bilden gjort den bedömningen att du jejko är Ångermanlänning.

Comment

Hej
                Till äjth märkningen hamnade på en annant inlägg pga mitt strul men tack vare liljerik så hamnade allt på samma tråd. TACKAR!!
                Till faster kecke vill jag berätta om ljuslycktan .Den fick jag av den underbara människan Lars-erik Larsson smed på Gålsjöbruk efter att jag gjort praktik där ett år.
                Lars-Erik Larsson har bland annat skapat den så kallade Gålsjölyktan mer än 4000 lyktor har det blivit genom åren gjort smidet i nuvarande kapellet samt en lång rad föremål som spridits över snart sagt hela världen.

Comment

Jag är stolt över min slutledningsförmåga.
                  Kul att du hittat hit.
                  Tack för info. om lyktan. Jag har ju en likadan och visste bara att den kom från Ångermanland.

Comment

Working...
                  X