Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gamla Blåvita krukor med fat

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Gamla Blåvita krukor med fat

Köpte dessa på loppis och de saknar stämplar. Spelar egentligen ingen roll vad de är för några eftersom jag skall ha dem själv men...Om någon känner igen dem eller har någon i sin gömma så är jag intresserad av fler.
    Bifogade filer
    Mitt arbete är så hemligt att jag inte själv vet vad jag gör

De är Kinesiska från utförsäljningsaffären.

Comment

Jag tänkte också säga: inte särskilt gamla...

Comment

Ursprungligen postat av Dorran Visa inlägg
        De är Kinesiska från utförsäljningsaffären.
        Vad är utförsäljningsaffären??

Jag är intresserad av fler så finns dessa att köpa så vill jag gärna veta var. Ålder spelar ingen roll ej heller värdet.

Comment

Man brukar sällan hitta exakt likadana när man letar, men snarlika brukar finnas. I Stockholm är t.ex. Eden Boutique ett säkert ställe att fynda såna här. I inredningsbutiker på "fina gatan" brukar man hitta exakt samma varor för femdubbla priset...

Comment

Hm, på den sidan hittade jag inga krukor alls Peter men jag antar att sådana här krukor finns i "Pryttelaffärer" lite var stans. Stockholm är lite långt från Västkusten men får väl kolla i Göteborg vid något tillfälle. Kanske tom finns på GeKås i Ullared.

Anledningen till att jag gillar dem är att de SER gamla ut och därför passar i burspråket men som sagt skulle behöva några till eller liknande som passar ihop. Helt vita skär sig eftersom dessa har en blågråaktigt ton i det vita och det är svårt att hitta en helt blå nyans som passar och ser lite "äldre ut"
            Last edited by Samlartrollet; 2007-09-25, 09:39.

Comment

Nej, det var inte för att visa på deras onlineshopping som jag lade in länken, mer för att ge adresserna till butikerna. Tyvärr vet jag inte tillräckligt om Göteborgsområdet, de här butikerna verkar vara ganska lokala även när de är kedjor. Men visst borde det finnas denna typ av butiker där också:

(Många av de krukor som sålts på just Eden har jag senare sett som "antika". Ibland är de t.o.m. krackelerade direkt från fabriken. Så visst har du rätt i att de passar bättre i en äldre inredning än många andra.)

Comment

Working...
              X