Hej i natten! Jag undrar över dessa två vaser som jag köpt på två olika loppis. Båda är tillverkade av Moore & Co och jag förstår att de är engelska. vet någon om att berätta lite om deras asieninspirerade porslin? Vad jag undrar över är främst mönstret på dem. Det är en likartad symbol / bild på båda och jag är väldigt nyfiken på vad detta föreställer något mytiskt väsen eller? Gäller bild nr 1
Jag vet inte heller om de är handmålade eller hur dessa mönster tillverkades? Under lupp ser de handmålat ut men jag är så dålig på att veta vad jag ska titta efter för att vara säker....
Går det att säga ungefär när de är tillverkade? Samma typ av djupmärkning under båda vaserna som annars inte är identiska i form eller fräschör. Tack på förhand!
[/ATTACH]
Jag vet inte heller om de är handmålade eller hur dessa mönster tillverkades? Under lupp ser de handmålat ut men jag är så dålig på att veta vad jag ska titta efter för att vara säker....
Går det att säga ungefär när de är tillverkade? Samma typ av djupmärkning under båda vaserna som annars inte är identiska i form eller fräschör. Tack på förhand!
Comment