När det gäller det här med Wien så är det alltid lika svårt. Den märkning du har är för jämn och saknar den "toppighet" Wien har vid den tidpunkt du åberopar. Dessutom tycker jag godset andas Schlegelmilch lång väg. Det är min uppfattning.
Godset andas, det var snällt sagt. Och med det som bakgrund så formligen pustar den ut omkring 1900.
Ingen känsla som överens stämmer med med riktiga grejor och det borgar i mitt fall för omkring 1900.
Jag tror vi skall tro på Dorran, Dorran kan.
Jag får vara lite envis och hävda att denna pjäs är tillverkad av Wienfabriken.Det är för mycket som stämmer för att den inte ska vara det. Inte kopierade väl Schlegelmilch även sifferkombinationerna som är inpressat i godset? Fotringen stämmer inte heller med runt 1900-tals gods. Många gånger har jag varit på bärtur, men nu är jag nog inte det.
Den är fortfarande gjord i Italien enl. mina erfarenheter men det är klart att finns det andra erfarenheter som talar emot så är det väl dax att motivera.
Italien vårt kära gamla Italien, där kopierade dom en hel del. Och denna ser ut som en sådan kopia, själv har jag haft ett saltkar av Meissen i samma stil som var typiskt "Italienskt".
Folk har bara kopior, nästan. Huvudsaken är att dom tror det är äkta.
Om man skulle antyd något så är det Mig det är fel på, jag vet.
Just denna bör man kanske kolla på närmare håll för att med säkerhet kunna uttala sig med säkerhet men nog lutar det åt.
Så är det mina vänner, ni har jätte mycket att lära. Det är bra att Ni inte vet hur mycket för då hade Ni gett upp.
Comment