Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

BIHL Czechoslovakia

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• BIHL Czechoslovakia

Hittade denna "Box with lid" modell 2209 i dekor nummer 2 "Red flower". Det finns hela 69 olika dekorer
    avbildade på samlarsidan. Red flower verkar vara en av de vanligaste medan modellen (asken) bara finns
    avbildad med EN dekor. Verkligen en ny trevlig bekantskap (för mig) detta BIHL, lätt att förstå att denna
    keramik attraherar samlare.
    PS Lite märkligt att min ask är märkt nummer 10, borde det inte stå 2, modellnumret 2209 stämmer iallafall.
    Sedan tidigare har vi denna tråd, men det känns tveksamt om den visar något föremål som med säkerhet
    kan tillskrivas BIHL.http://precisensan.com/antikforum/sh...highlight=bihl
    Dekorerna från BIHL påminner ju som Kaptenen påpekar en hel del om de från Gouda.
    Bifogar denna länk till BIHL-s samlarforum med en del riktigt häftiga föremål, framförallt de handmålade dekorerna.

Lägger även in en bild på den enda modell 2209 som jag kan hitta (förutom min).
    Bifogade filer
    Last edited by prylsnubben; 2013-01-29, 11:21.

En underbar sida, men jag kunde inte hitta min bulliga lilla BIHL-vas där... Mamma kom ihåg den sedan hon var liten och var fortfarande överförtjust i den när hon dog. Förtjusningen, och vasen, har gått i arv till mig och jag skulle inte sälja den även om den var oskadad. Bottenbilden blev verkligen botten men det syns att det är "rätt" stämpel i alla fall. Modellnummer 3762. Under det står något som jag tycker ser ut som en romersk tvåa.

Går det att få reda på när ett föremål eller en dekor är designad? Vet du något mer om BIHL?

Click image for larger version

Name:	Bullvas - fram.JPG
Views:	1
Size:	77,1 KB
ID:	545934

Name:	Bullvas - bak.JPG
Size:	74,9 KB
ID:	545933

Name:	Bullvas - under.JPG
Size:	47,4 KB
ID:	545935
    Ett oavsiktligt stavfel gör ofta ett skämt dubbelt så roligt...

Comment

Tyvärr vet jag ingenting, kunde bara inte motstå lockaskens komsi,komsi.
      Har annars någon från Gouda också, dom är ju rätt så lika,
      färgglada med vackra handmålade dekorer.

Comment

Min dator börjar bli lite trött på mig nu, jag får inte klicka igenom på dina länkar...

Måste bara säga att din lockande lockask är bra mycket snyggare än den som fanns på samlarsidan. Dekoren på min ger ett äldre intryck men det kan ju inte stämma eftersom din har ett lägre modellnummer - eller?
        Ett oavsiktligt stavfel gör ofta ett skämt dubbelt så roligt...

Comment

Working...
        X