Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

köpt en liten vas, men varifrån kommer den?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• köpt en liten vas, men varifrån kommer den?

eller kan fråga ist: kan det va´äkta vara?
    Click image for larger version

Name:	120808 003.jpg
Views:	1
Size:	68,4 KB
ID:	651711

Name:	120808 001.jpg
Size:	41,6 KB
ID:	651712

Name:	120808 002.jpg
Size:	61,7 KB
ID:	651713

Limoges France

Vasen är tillverkad i Limoges, Frankrike. En porslinsmålerifirma, förmodligen fransk, har dekorerat vasen. Limoges är inte en enskild porslinsfabrik eller ett varumärke, utan en region i västra Frankrike som tillverkat porslin sedan 1771.

Find information, resources and relevant links for antiques-bible.com. This domain may be for sale.

Om kommunen Limoges, på svenska. http://sv.wikipedia.org/wiki/Limoges

Comment

Jag tror tvärtom att Limoges-märkningen är en förfalskning. Någon har målat över fabriksstämpeln och sedan målat dit ett Limoges-märke. Det behöver inte ens vara den som målat hela vasen som gjort detta. Kvalitén på blomstermålningen är väl hyfsat bra, men den gröna färgen håller inte alls rätt kvalitet.

Comment

Peter S

Ursprungligen postat av Peter S Visa inlägg
        Jag tror tvärtom att Limoges-märkningen är en förfalskning. Någon har målat över fabriksstämpeln och sedan målat dit ett Limoges-märke. Det behöver inte ens vara den som målat hela vasen som gjort detta. Kvalitén på blomstermålningen är väl hyfsat bra, men den gröna färgen håller inte alls rätt kvalitet.
        Det är ju under märkningen med blomman i guld som stämpeln med Limoges France finns. Blomman i guld tar jag för givet är porslinsmålerifirmans märke. För övrigt håller jag med om att målningen håller en dålig kvalitet.

Limoges France, stämplar. http://www.glasshunters.com/thumbz.cgi?file=1
        Bifogade filer

Comment

Working...
        X