Hej!
Denna figurin har ingen märkning, men jag undrar om det finns under cementen som man satt in i foten. Men om jag tar bort den riskerar ju också figurinen att gå sönder. Någon som har en aning om varifrån denna kommer samt ålder?
Drygt hundra år är din bemålade biskvifigurin och troligen har den aldrig varit stämplad. Ibland finns ett formnummer på baksidan. En av de många porslinsfabrikerna i Thüringen är förmodligen tillverkaren.
Comment