Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Engelsk ølkrus 1861?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: Engelsk ølkrus 1861?

Hei!
    Jeg har funnet denne på loppemarked. Den har ingen stempel. Jeg fant i hvertfall ingen. Det eneste som kan si noe for meg er kopi av medalje på toppen. Det er medalje fra kroning av den engelske dronningen Chartotte fra 1761. Men krusen ser ikke ut til å bli fra 1761. Kunne den vært laget til 100 års merkering av hennes kroningsdag? Er det noen som kan fortelle meg noe om kruset og eventuelt verdi?
    Bifogade filer

Vackert stop!
    Den rosa lysterranden nertill, får mig osökt att tänka på Sunderland ware.
    Kan Du visa undersidan ändå?
    Last edited by Gideon; 2012-01-15, 13:30.

Comment

Ofte blir lokkene bruk om igjen hvis kruset knuser eller på annen måte går i stykker, så det kan godt hende lokket er mye eldre enn kruset.

Legger ved bilde på et eksempel, kruset er 1850-tall Hadeland overfangsglass, mens sølvlokket er 1700-tallet. (Desverre ikke mitt, bare bilder fra bildearkivet )

Banden
      Bifogade filer

Comment

Hallå Lynxmara,
        Håller med Gideon (med ny fin avatar, tycker mig ha sett någon likande tidigare) och visst är det Sunderland, dock inte lustre ware av vad jag kan se. Tveksamt om stopet är från 1761 då hon gifte sig med George III, däremot kan nog locket vara från den tiden. GISSAR att man hade ett lager inköpta lock/medajer (dom ser tyska ut). Kruset ser ut att vara från mitten av 1800-talet, så varför inte en minnessak på 100-årsdagen.
        Som samlare av s.k. coronation mugs har ingen som är äldre än 1897, 60-years jubilee of Victoria.

Ska bli spännande att följa utvecklingen... so long...

Comment

Ursprungligen postat av Banden Visa inlägg
          Ofte blir lokkene bruk om igjen hvis kruset knuser eller på annen måte går i stykker, så det kan godt hende lokket er mye eldre enn kruset.

Legger ved bilde på et eksempel, kruset er 1850-tall Hadeland overfangsglass, mens sølvlokket er 1700-tallet. (Desverre ikke mitt, bare bilder fra bildearkivet )

Banden
          Hallå, Precis vad jag skev nyss, heja Norge. So long...

Comment

Takk skal dere ha

Comment

Working...
            X