Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Okänd jugendvas i Helsingborg

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Okänd jugendvas i Helsingborg

På söndag säljs denna jugendvas, osignerad enligt Helsingborgs Auktionsverk, på auktion.
    Kanske känns den igen, jag har ingen aning, och lockar till köp, jag tänker inte bjuda, trots att jag har svårt att låta bli.
    Bifogade filer
    p-son

Riktigt fin, gillar!!!

Comment

Ursprungligen postat av Polsson Visa inlägg

På söndag säljs denna jugendvas, osignerad enligt Helsingborgs Auktionsverk, på auktion.
      Kanske känns den igen, jag har ingen aning, och lockar till köp, jag tänker inte bjuda, trots att jag har svårt att låta bli.
      Det gröna och gula samt att man inte hittar någon signering kan luta åt Hagaströmshållet känner jag spontant.

Comment

Hallå P-son,
        Fin vas, tycker jag (även om jag inte lärt mig älska konsthantverk/keramik). Köp den.
        Min farsa sa alltid, köp på känsla, ge f-n i signaturer, och om du tröttnar kan du ge bort den present. Lycka till och so long...

Comment

Att HAV, i likhet med många andra auktionsfirmor, aldrig kan lära sig att visa märkningar eller åtminstone undersidorna på sina föremål...

Med sina 32 cm i höjd, pekar vasen på någon av de större tillverkarna, men vilken?
          Det vore fel att gissa här, utan fler bilder.

Men vasen är vacker och mycket intressant.

Comment

Verkligen jättevacker vas!
            Jag håller med om att jag gärna skulle vilja se botten.
            Mycket spännande!

Comment

Ursprungligen postat av Andres Visa inlägg
              Riktigt fin, gillar!!!
              Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inlägg
              Det gröna och gula samt att man inte hittar någon signering kan luta åt Hagaströmshållet känner jag spontant::.
              Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inlägg
              Hallå P-son,
              Fin vas, tycker jag (även om jag inte lärt mig älska konsthantverk/keramik). Köp den.
              Min farsa sa alltid, köp på känsla, ge f-n i signaturer, och om du tröttnar kan du ge bort den present. Lycka till och so long...
              Ursprungligen postat av Gideon Visa inlägg
              Att HAV, i likhet med många andra auktionsfirmor, aldrig kan lära sig att visa märkningar eller åtminstone undersidorna på sina föremål...

Med sina 32 cm i höjd, pekar vasen på någon av de större tillverkarna, men vilken?
              Det vore fel att gissa här, utan fler bilder.

Men vasen är vacker och mycket intressant.
              Ursprungligen postat av simco Visa inlägg
              Verkligen jättevacker vas!
              Jag håller med om att jag gärna skulle vilja se botten.
              Mycket spännande!

Pes-vänner ovan! Inte var det meningen att ni skulle "strö rosor" över vasen. Jag som har ett nyårslöfte att endast handla på loppisar. Hur tror ni att jag ska kunna hålla det löftet?

P.s Om nu någon av er har lagt ett bud på vasen, så meddela mig på personligt meddelande, för då låter jag bli att bjuda.
              D.s
              Last edited by Polsson; 2012-01-06, 19:54.
              p-son

Comment

Jag höll i den i dag och det finns ingen signatur, eller ens antydan till en såvitt jag kunde se. Den känns gedigen och är mycket trevlig. Jag bjuder inte så kör hårt Polsson
                www.starkeld.com

Comment

Ursprungligen postat av Larspeter Visa inlägg
                  Jag höll i den i dag och det finns ingen signatur, eller ens antydan till en såvitt jag kunde se. Den känns gedigen och är mycket trevlig. Jag bjuder inte så kör hårt Polsson
                  Tackar så mycket för upplysningarna, Larspeter, men nattens vila har stärkt mitt nyårslöfte. Emellertid kan jag vara nätbjudarbulvan för event. intresserade som inte har konto hos HAV som skickar keramik med posten. Maila så bjuder jag!
                  p-son

Comment

Ja men P-son, ett skambud kan du väl lägga?!!!!

Comment

Jag är nyfiken, gick den till någon Pesare eller...? Vasen är mycket fin, vore kul att titta på undersidan trots att den inte har någon märkning.

Comment

Ursprungligen postat av Andres Visa inlägg
                        Ja men P-son, ett skambud kan du väl lägga?!!!!
                        Gode Andreas!
                        Skambudets tid är förbi enär högsta nätbudet låg på tre hundralappar.

Ursprungligen postat av Rosa Visa inlägg
                        Jag är nyfiken, gick den till någon Pesare eller...? Vasen är mycket fin, vore kul att titta på undersidan trots att den inte har någon märkning.
                        Jag köpte den inte!
                        p-son

Comment

Ursprungligen postat av Polsson Visa inlägg
                          Gode Andreas!
                          Skambudets tid är förbi enär högsta nätbudet låg på tre hundralappar.

Jag köpte den inte!
                          Inte jag heller.
                          www.starkeld.com

Comment

500 skr blev slutpriset på vasen.......

Comment

Ja då får den nye okände ägaren gotta sig åt den sin i ensamhet, eftersom det inte verkar vara någon Pesare.

Jag är också lite restriktiv med nyinköp så här efter helgerna, men kunde inte motstå en spännande sak som jag ska hämta på onsdag. Den kommer att hamna i en av Polssons längre trådar. (Kan inte låt bli att sukta dig lite. )

Comment

Working...
                              X