En engelsman bland alla danskar och FBS fann med i Lauritz.com-budet. Finns det någon som vet något?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Okänd engelsk skål
Collapse
X
-
Står troligen Bollers LTD, vilket finns flera av. Dock har jag inte hittat någon keramiker bland dessa. Troligen är det inte namnet på härkomsten heller (har aldrig sett ltd i en stämpel förr) utan ett namn på den som beställt fatet / serien. Signaturen nere till vänster är nog en bättre väg att gå. Eller maila alla bollers som finns på Google...
Comment
-
Ursprungligen postat av Berth Visa inläggVad står det efter NOLLERS LTD ?
mvhTackar! Tyvärr kan jag inte avgöra om det är Noller eller Boller och de andra signeringarna syns inte bättre på skålen än på bilden.Ursprungligen postat av Peter S Visa inläggStår troligen Bollers LTD, vilket finns flera av. Dock har jag inte hittat någon keramiker bland dessa. Troligen är det inte namnet på härkomsten heller (har aldrig sett ltd i en stämpel förr) utan ett namn på den som beställt fatet / serien. Signaturen nere till vänster är nog en bättre väg att gå. Eller maila alla bollers som finns på Google...Last edited by Polsson; 2012-01-02, 18:45.p-son
Comment
Comment