Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Blå-gul kinavas, modell nyare

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: Blå-gul kinavas, modell nyare

Hej!
    Jag vill visa en till vas, idag blir det en kinavas. Det jag funderar på nu är ju så klart om sådana modeller/dekorer har varit till salu i inredningsbutiker på 80-90 talet
    Eller om jag kan få lite hjälp med vad det kan vara för ålder på vasen.
    Mvh bonnie
    Bifogade filer

Din datering stämmer säkert. Fortfarande tillverkas porslin med denna färgsättning.

Comment

Vilken bra länk! Kul att titta på bilderna där. Jo, jag tänkte när jag köpte vasen för 8 kronor att vasen är fin, prisvärd och resten spelar ingen roll.
      Jag kollade lite på kvalité, jämförde med det jag hade hemma och gissade på 80-90 talet. Har en förmåga att köpa grejer som såldes för ett antal år sedan i olika inredningsbutiker och det är därför jag ställde min fråga.
      Tack så mycket för ditt svar, Kaptenen!
      bonnie

Comment

Grattis till ett fynd även om den inte är så gammal!

Sidan är intressant och det finns pjäser som har potential att bli riktigt farliga om de utsätts för lite manuell slitning som denna vas med faktorierna i Kanton. Dyker den därefter upp på en nätauktion är det stor risk att erfarna samlare rycks med.

Comment

Ursprungligen postat av Kaptenen Visa inlägg
          Grattis till ett fynd även om den inte är så gammal!

Sidan är intressant och det finns pjäser som har potential att bli riktigt farliga om de utsätts för lite manuell slitning som denna vas med faktorierna i Kanton. Dyker den därefter upp på en nätauktion är det stor risk att erfarna samlare rycks med.

http://bluewhitevases.com/storename/...-10856412.aspx
          Ja, verkligen! Jag håller med dig till 100%.

bonnie

Comment

Working...
          X