Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Porquier Beau?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: Porquier Beau?

Hej!

Jag har googlat lite och jag tror att jag har införskaffat mig ett par Porquier Beau tallrikar. Jag blev lite förvirrad av allt som finns på nätet, svårt att avgöra vad som är tillförlitligt eller ej. Tänkte om någon här på forumet kan hjälpa mig med tips på en sida med samlad information eller med bara information om ev tillverkningstid, vem som kunde ha målat motiv osv. Jag har nämligen inte läst på tidigare om just Porquier Beau...

Med vänliga hälsningar Bonnie
    Bifogade filer

Här en länk som visar PB( P= Porquier, B=Alfred Beau ) ,Quimper märkningar:

AB var mannen bakom mönstren och tillverkningen skedde hos änkan Porquier.
    Vad jag kommer fram till så skulle det som står skrivet under PB märkningen vara namnet på mönstret!? Det finns dock en hel del förfalskningar av PB märkningen och detta gjorde att man lade till Quimper lite senare.
    mvh

Comment

Jag tycker mig se att den översta märkningen mer ser ut som en fyrklöver?
      mvh

Comment

Tack så mycket för länken!

Ursprungligen postat av Guling Visa inlägg
        Jag tycker mig se att den översta märkningen mer ser ut som en fyrklöver?
        mvh
        Nej, den ser ut som 1894-1903 märkning. Bilden är kanske dåligt vinklad Mycket intressant läsning! Det finns så mycket som man inte har en blekaste aning om tills man köper nåt som är fint och börjar leta information!
        Jag googlade och såg att det finns tallrikar med blå kant. Jag har grön kant på mina. Sedan finns det en hel bok om alla dessa tallrikar. Men det är kanske slöseri med pengar att köpa en sådan. Jag tror inte att jag kommer att köpa flera sådana om det inte är fynd. Annars kostar de en hel del

Hälsningar Bonnie

Comment

Working...
        X