Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vas vad är det för signatur/märke? [ID: Bob Dawe, Red Barn Pottery, Suffolk, England]

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: Vas vad är det för signatur/märke? [ID: Bob Dawe, Red Barn Pottery, Suffolk, England]

Hej.
    Vad är det här för märke?

MVH Yvonne.
    Last edited by Kaptenen; 2011-04-05, 17:23.

Jag tror inte att denna vas är svensk, eftersom inpressade signaturer / monogram / bomärken är så ovanliga i Sverige. De är något vanligare i Danmark, men det är absolut i England där de är mest förekommande.

Vasen ser ut att vara från 1960-70-talet.

Comment

Tack f. hjälpen. Var hittar man nåt om eng. el. danska signaturer? Jag har letat som en galning men inte hittat nåt!

Comment

Jag misstänker att du redan hade fått svar här om den vore dansk.

Men om jag hade varit i din sits hade jag försökt på 20th Century Forum. Där finns många medlemmar som är duktiga på engelskt "studio pottery".

Discuss, research and identify 20th Century pottery, glass, fine art, lighting, furniture, and decorative arts.

Comment

Tack f. tipset. Hittade där Bob Dawe,Red Barn Pottery, Suffolk. Gjord nån gång på 60-talet. Tydligen är de där cylinderformade rullarna till vaser rätt populära i England.

Comment

Perfekt att du lyckades identifiera den!

"Bob Dawe ran the Red Barn Pottery in Great Wratting, Suffolk with his colleague, Howard Evans, from 1965 to 1968. From there he moved to Sudbury in Suffolk to work on his own.

He specializes in hand-built rolled pots with impressed, incised and cut designs with oxide colouring."

Bob Dawe , red barn pottery suffolk, hand built rolled pots 1965-

Comment

Japp, nu ska det bli intressant o se om det går att få några pengar f. den....i Sverige kan det väl bli lite knepigt gissar jag

Comment

Working...
              X