Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ryskt porslin, M.S. Kusnetsov? [ID: M.S. Kusnetsov, Dmitrov, Ryssland]

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: Ryskt porslin, M.S. Kusnetsov? [ID: M.S. Kusnetsov, Dmitrov, Ryssland]

Har googlat mig galen efter denna stämpel utan framgång Eftersom jag hittar liknande så börjar jag undra om denna är en kopia? Själva porslinet känns bra, det är tunnt och lätt med fin klang, men om det är 100 år gammalt vet jag inte.
    Bifogade filer
    Last edited by Kaptenen; 2011-03-09, 22:08.

Koppen är tillverkad i M.S. Kusnetsovs (М. С. Кузнецова) fabrik i Dmitrov under perioden 1891-1917 (Д. Ф.— дмитровская фабрика)

Stämpel 66 (МАРКИ ДМИТРОВСКОГО ЗАВОДА 1891 — 1917)

Last edited by Kaptenen; 2011-02-18, 23:04.

Comment

Tack Kaptenen! Lika grym som vanligt
      Jag har 5 koppar med fat, alla i kanonskick för sin ålder, de måste ha stått hela sitt liv i ett vitrinskåp... Finns det någon marknad för dessa?

Comment

Undrar dessutom... Är det detta som kallas för imperial russian porcelain?

Comment

Ursprungligen postat av luchur Visa inlägg
          Tack Kaptenen! Lika grym som vanligt
          Jag har 5 koppar med fat, alla i kanonskick för sin ålder, de måste ha stått hela sitt liv i ett vitrinskåp... Finns det någon marknad för dessa?
          Jag skulle tro att det finns en marknad för allt ryskt.

Undrar dessutom... Är det detta som kallas för imperial russian porcelain?
          Nej, jag skulle inte kalla Kusnetsovs porslin för det. Ska man vara petig är det bara porslin från Kejserliga porslinsmanufakturen i St Petersburg.

Comment

Tack

Comment

Grattis! Så fina koppar! Du får räkna med 500-600 kronor paret. I Ryssland får man betydligt mera för felfria koppar med fat, det är många som samlar på sånt. mvh Bonnie

Comment

Working...
              X