Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Italiensk vas, vem har gjort? [ID: Italica Ars, Lastra a Signa, Florens, Italien]

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: Italiensk vas, vem har gjort? [ID: Italica Ars, Lastra a Signa, Florens, Italien]

Hej, jag undrar om någon av er vet vad det här är för vas och vem har signerat den? Storlek höjd 12 cm, diameter 11 cm.

Jag kan hitta firman Italica Ars och att den startade i början av 1900-talet, men ingen liknande vas eller info om designers som arbetat där.

Signeringen sitter längst ner på utsidan, jag tycker det ser ut som R(K)o(a)llo-25 eller vad? Har den något värde tror ni? Tacksam för svar!

Mvh Eva
    Bifogade filer
    Last edited by Kaptenen; 2011-03-09, 17:55.

Trevlig vas som är svår att tidsbestämma - 60-tal kanske. Jag fann hemsidan med kontaktuppgifter. Jag hade skrivit ett mejl till dem och ställt frågan och om Du får svar får Du gärna meddela oss här.

Italica Ars från Lastra a Signa, Florens, Italien (epost: ceramiche@italicaars2.191.it)

Last edited by Kaptenen; 2010-10-26, 00:06.

Comment

Tack snälla, det ska bli intressant och se om de svarar. Men jag visste inte att man kunde se varandras e-postadresser här, hur?

Comment

Här fann jag adressen till Italica Ars. När jag använde deras engelska sidor fanns inte epostadressen på dessa. Nej, våra egna epostadresser finns inte här, så du får lov att skriva ett inlägg här om de svarar. Lycka till!

Comment

Tyvärr så fungerade det inte att skicka till deras mailadress, den har antagligen slutat att fungera, jag fick bara felmeddelande typ:

"Den nekade e-postadressen var: ceramiche@italicaars2.191.it.
          Serverfel: 550
          Serversvar: 550 RCPT address has non-existant domain <italicaars2.191.it>"

Så nu står mitt hopp till att någon här har info, tack.

Comment

Vas Italica Ars, vem har gjort den?

Jag har den här vasen, signerad enligt bilder, ca 12 cm hög. Någon som vet vem som har formgivit/signerat den?

Click image for larger version

Name:	italica vas.jpg
Views:	2
Size:	14,9 KB
ID:	525813

Name:	italica vas sign.jpg
Views:	1
Size:	83,5 KB
ID:	525814

Name:	italica vas stämpel.jpg