Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Charmig elefant

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: Charmig elefant

Hej!

Är ny här på forumet, här verkar många veta det mesta. Så jag har en fråga beträffande min elefant jag köpte för några veckor sedan. Hur gammal kan den vara, har jag köpt skräp eller någonting jag kanske borde försöka köpa mer av? All information är av värde. Tackar på förhand. Mvh / Kiina
    Last edited by Kiina; 2010-08-14, 20:06. Anledning: Vill radera

Hej Kiina och välkommet till forumet.

Tror du har missat att bifoga bilden.
    När du bifogar bilderna så var noga med att ta en skarp bild på undersidan om det ev finns stämplar, signaturer och liknande.
    Pes är mitt google.

Comment

Här kommer förhoppningsvis bilder på elefanten

Försöker på nytt ladda upp bilderna

Comment

Verkar omöjligt

Hej, det verkar helt omöjligt att ladda upp bilderna från skrivbordet!
        Bifogade filer

Comment

Populär inredningsdetalj som nog inte har många år på nacken. En bekant till mig hade telefonen på en sådan (på Dialog-tiden).

Comment

Hej och tack Peter, men jag skulle gärna vilja ha ett mer bestämt svar över vart den kan kan tänkas komma ifrån och hur gammal den ev kan vara, har inte funnit någon liknande elefant trots många sökningar.
            Mvh/ Kiina

Comment

Tror nog du fått ett så bra svar du kan få ang din elefant.. De såldes pecis som Peter säger som inredningsdetaljer och fanns i flera storlekar och färgställningar. Min faster hade en likadan inhandlad på nittiotalet..så även min syster..som använde sin som blompiedestal

Jag gjorde en sökning på elefant och piedestal..o fick upp en massa som liknade din..så gör en sökning så kanske du finner just en som din
              Last edited by engelsson; 2010-08-18, 23:16.

Comment

Elefanterna och snarlikt dekorerade blomkrukor plus en mängd ler- och stengods, bl a kopior av Tanghästar kommer från Shiwan i Kina och det får bli min kvalificerade gissning. Elefanterna är inte ovanliga på andrahandsmarknaden och 1980-90-tal som Peter S och engelsson säger känns rimligt.

Comment

Hej och tack för alla bra svar jag fått, elefanten får fortsätta fungera som bokstöd.

Comment

Working...
                  X