Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gissa användningen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Gissa användningen

Hej PESare

Hoppas sommaren är snäll med er. För de mer rutinerade är det här förmodligen en lätt nöt att knäcka men varsågoda att gissa användningsområdet på följande underbara...vadå?
    För er som har djupare kunskap: när kan den tänkas vara gjord? Den är djupstämplad och Bourne Denby kan jag inte härleda någon djupstämpel på. Please help...
    Bifogade filer

Jag tror på sängvärmare. Fylls med hett vatten och lägges i sängen.

Comment

Bourne i Denby, Denbyshire grundat 1806.

Hot water bottle.

Här omtalas en foot warmer i D-model för att hålla fötterna varma under automobilfärder.

Last edited by Kaptenen; 2010-07-26, 22:52.

Comment

Seniorer

Haha, det är klart att seniorerna kommer in och förtar all spänning på en gång Tack för länkarna Kaptenen. Hittade den idag, tyckte det var en riktigt rolig pryl... fortsatt trevlig natt!

Comment

Det mest spännande börjar ju nu! Är det en "foot warmer D-model" för automobilfärder????

Comment

D-shape

Hej igen

Jo, nog ser det ut som en D-shape alltid. Precis som silhuetten så är min flaska helt rak i bakkant. Jag hittar inte någon djupstämpel som ser ut som min. Kaptenen gira babord eller styrbord för mer info?

Comment

Jag kunde inte låta bli att köpa en sån, felfri, för en krona Säljaren trodde att man skulle ha ris eller brännvin i den
              Bifogade filer

Comment

Slumpen

Härligt Bonnie. Det lät som ett bra köp
                Min första foot warmer såg jag för några veckor sedan när min brors fru hittade en på en loppis. Bara några dagar efter det så kom jag själv att snubbla över den som jag öppnade den här tråden med. Nu har jag, tro det eller ej, kommit över ytterligare en. Dessutom en som är i mycket bra skick och väldigt välgjord av Doultons, Lambeth pottery. Den är till och med "improved" så den värmer säkert extra bra, haha. Naturligtvis kunde jag inte backa från att köpa den speciellt som priset var ytterst attraktivt
                Bifogade filer

Comment

Working...
                X