Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spännande figurin [ID: Ceramiche Ganci, Carmelo Ganci, Milano, Italien]

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: Spännande figurin [ID: Ceramiche Ganci, Carmelo Ganci, Milano, Italien]

Köpte denna idag trots att den har en liten skada i "spetsschalen" som hänger över ryggen. Tycker det är ett magnifikt verk. Att den är gjord i Italien kan jag se men när och av vem.
    Uppskattning på värdet hade varit tacksamt då jag gav en liten slant för den trots sin skada och jag hoppas att jag inte gått på en nit?
    Den mäter ca. 18*18cm i botten och är 16cm hög. Fram på står det "SEC. XVII AL FLORIAN" och bak står det (tror jag) C GOMCI ITALY eller C GANCI ITALY.

Please help!
    Bifogade filer
    Last edited by Kaptenen; 2011-03-07, 21:53.

Fann Ganci

Ursprungligen postat av hannuman Visa inlägg
    Köpte denna idag trots att den har en liten skada i "spetsschalen" som hänger över ryggen. Tycker det är ett magnifikt verk. Att den är gjord i Italien kan jag se men när och av vem.
    Uppskattning på värdet hade varit tacksamt då jag gav en liten slant för den trots sin skada och jag hoppas att jag inte gått på en nit?
    Den mäter ca. 18*18cm i botten och är 16cm hög. Fram på står det "SEC. XVII AL FLORIAN" och bak står det (tror jag) C GOMCI ITALY eller C GANCI ITALY.

Please help!
    Hittade nu Ganci efter idogt letande. Jag har däremot svårt att hitta mer information eller en uppskattning på pris så jag vill fortsatt gärna ha hjälp.

Comment

Walter del Pellegrino svarar på sitt forum...

Carmelo Ganci. The company, Ceramiche Ganci, produced stoneware, porcelain and pottery items in the Modern style as well figurines in the traditional Capodimonte form. I believe that the firm was only active in the 1950's and 1960's.

Hopefully more luck with this one, Have had this for over 20 years - any ideas??

Firman som ägdes av Carmelo Ganci låg på via Altaguardia 11 i Milano.

Intressant fotogalleri med mycket italiensk keramik (och figurin i silverlyster av Ganci)
      Last edited by Kaptenen; 2010-06-18, 01:12.

Comment

Working...
      X