Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lite udda saker som jag har - känner någon igen dem?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: Lite udda saker som jag har - känner någon igen dem?

Ibland dyker det upp keramik/porslin i mitt hem som är fint men jag har ingen aning om vad det är eller kommer ifrån???? Det är kanske någon här som känner igen dessa föremål?
    Bifogade filer

Fatet signerat JP, Rodmell är från Rodmell är en liten by i East Sussex, förmodligen mest känd för att Virginia Woolf var bosatt där. Fatet bör vara signerat av Judith Partridge, Rodmell Pottery grundat 1954 och verksamheten upphörde 1973, då JP flyttade till Irland.

"The Aldermaston Pottery opened in 1955 and Judith was only there between 1961 and 62, to run the place after Geoffrey Eastop had left. She was already a professional potter and simultaneously operating Rodmell Pottery in Sussex, which she had founded in 1954. Alan Caiger-Smith brought her in to help fill the void before Edgar Campden joined). She closed Rodmell and emigrated to Ireland in 1973"

(Alan Caiger-Smith - the leading exponent of tin-glazed pottery in Britain.)
    Last edited by Kaptenen; 2010-03-28, 11:58.

Comment

Den översta undrar jag om den inte haft en Arabiastämpel, numera borttvättad...

Comment

Ursprungligen postat av Peter S Visa inlägg
        Den översta undrar jag om den inte haft en Arabiastämpel, numera borttvättad...
        Det är det, närmare bestämt Arabia 388/2 formgiven av Göran Bäck och i produktion 1961-65.

Comment

Working...
        X