Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Blue Rose fine china Japan

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Blue Rose fine china Japan

Hej
    Jag är ny här men jag har en fråga som ni säkert kan hjälpa mig med, jag har sökt på internet men inte hittat något.

Jag har 2 blå vita koppar med blå rosor utanpå koppen och även inuti på ena sidan.

Under står det Blue Rose och under det fine china och under det Japan.

Jag skulle vilja veta mera om dessa koppar. De ser dessutom väldigt gamla ut och tror ni att det är något värde i dom.

Tacksam för hjälp.

Japan har en stor tillverkning av porslin. Det mesta kommer inte utanför deras egna gränser, men en del exporteras framför allt till USA. Tyvärr är det svårt att säga något om dina koppar utifrån den information du lämnar. Det kan möjligen bli lättare med en bild.
    Vad gäller värdet så är det mycket lågt, även om du lyckas hitta någon som skulle samla på samma serie. Det ska till en mycket känd och efterfrågad kopp om värdet skall stiga ovanför bruksvärdet.
    Här finns det några olika "Blue Rose". Kolla om det kan vara någon av dem:

Comment

Blue rose fine china japan

Tack för länken

Jag gick genast dit och kikade men den fanns tyvärr inte där.

Jag skulle kunna fota dem och visa.
      Återkommer i eftermiddag med foton.

Comment

bilder på vad jag menar

Gör ett försök att lägga in bilder på min kopp
        Bifogade filer

Comment

Vi får väl hoppas att någon känner igen dom nu när du lagt in så fina bilder. Jag tycker de ser ut att kunna vara från 1940-50-talet.

Comment

Det ser inte ut att bli något napp.... tråkigt . Själv har jag inget behov av dessa koppar. Men det känns konstigt att sälja dem utan att veta något om dem. Och vet inte jag något så är det väl heller ingen som vill ha dem.

Kanske lika bra att kasta dem. Så slipper de att suga min energi.
            Men tack för hjälpen Peter S

Comment

Blue Rose

Hej sökte på ordet blue rose och din kopp kom upp. Jag har själv tallrikar (flata och djupa) med "Blue Rose fine china" stämpel på baksidan. Intressant att de kanske har japansk bakgrund. Tradera .com eller Blocket.se kanske är nått för dig om du vill sälja porslin.

Comment

Working...
              X