Vem kan ha gjort denna vackra vas? När kan den vara tillverkad? Det finns ingen signatur undertill.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vem har gjort den vackra majolika vasen?
Collapse
X
-
Jag kan nog inte riktigt utesluta Höganäs eller Danmark. Men jag tror att Sverige och Danmark är högoddsare. Jag vill ner på kontinenten, även om jag tycker att glasyren känns lite för mörk. Vi får avvakta och höra vad de andra tror.
Signaturen skulle kunna vara ristad på sidan av vasen och sedan när den blivit glaserad och fylld med glasyr, kanske den bara syns mycket svagt. Jag tycker verkligen att den borde vara signerad.
Visar ett övertydligt exempel; en Richard (tillverkad av Loetz)-vas i överfångsteknik.Last edited by Kaptenen; 2010-02-22, 22:06.
Comment
-
Comment
-
Hur väl passar godset från Mougin med din vas?
Comment
-
Comment
-
Har googlat rätt mycket ang. detta nu och det liknar mest Craco! Hade varit kul att se hela bilden på föremålet med signaturen längre upp i denna tråd. Såg en minibild på en auktionssite, tror den hette Fenx anik, bokstöd var det visst. Kunde passa fint till vasen! Vill gärna se mer. Någon som har bilder på Craco föremål?
Comment
-
Jag hoppas att jag inte har fört Dig in på ett villospår!
Bilden med signaturen finner jag inte idag!
A cutting edge art gallery, specializing in contemporary art as well as ceramics from the late 19th century onwards and dedicated to bridging the gap between past and present.
A cutting edge art gallery, specializing in contemporary art as well as ceramics from the late 19th century onwards and dedicated to bridging the gap between past and present.
Comment
Comment