Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

HB Någon som vet?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• HB Någon som vet?

Är det någon som vet var den här flickan kommer från. Det är biskvi(tror jag) och efter att ha granskat den lite närmare, tycker jag det är såpass hög kvalitet att jag borde veta det :-) men det gör jag inte.

Mvh

Torbjörn
    Bifogade filer

Lyfter upp denna......

Någon som har en aning?

Comment

Den är bra, det håller jag med om.
      Det är dessvärre svårt att bara ha den här ytliga HB stämpeln att utgå ifrån. Det har gjorts många nytillverkningar av yrkeskunniga i keramikbranschen, så det gäller att se upp med detaljerna.
      Utseendet på HB med sin ram, gör att jag drar åt mig öronen lite. Men de rätas upp, om Du kan hitta fler tecken, som svagt inpessade siffror under eller runtom sockeln. De kan finnas på oväntat ställe och ett sköldmärke vore perfekt.
      Men i kombination med den här stämpeln (vad gör den där?)...nja, men isåfall får vi lämna Tyskland och titta närmare på England istället.
      Ta fler bilder - inte för att det kanske hjälper, men i det här fallet är det bättre med tio bilder i skärmen är äkta vara i handen.

Comment

Nja.....inpressade siffor hittar jag inga.....däremot skrivna i gult(ja, jag missade dem tidigare......tsssss, tsssss.....) 36 tror jag att det står.

Jag kan inte låta bli att skicka upp en bild på händerna. De är väldigt välgjorda + att de är i "en position" som man inte ser så ofta. Jaja.....jag får nog ge upp. Om inte ens Gideon kan.....så vem kan då? :-)
        Bifogade filer

Comment

Working...
        X