Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Staffordshire samling

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Staffordshire samling

Hej, Trevlig sida
    Jag har kommit över en samling med staffordshire figurer, ca 40 stycken..
    Då jag varken har plats eller intresse av att samla/ha dessa så funderar jag på att sälja dom..
    Har någon kunskap om det ? var jag gör det bäst.. Antikhandlare ? auktion ?
    Jag bor i Stockholm.. Någon handlare som kan staffordshire ?
    Alla tips mottages..

Mvh
    Robert

Staffordshire for sale?

Hallå Robold,
    Fyrtio figurer är en stor samling här i Sverige. Vilken typ av figurer handlar det om? Djur, porträtt etc? Har du några sjömän är jag intresserad.Visa gärna några bilder.

Så din fråga. Nej, det finns inga handlare i Sverige som kan så mycket om dessa figurer. Inte på auktionshusen här hemma heller. Jag sålde en stor samling på Christie´s i London och fick hutlöst dåligt betalt. Mycket jobb, dyr frakt.

Ofta är figurerna skadade och lagade och så skickligt att man inte kan se lagningen med blotta ögat.

Mitt råd är att att pytsa ut figurera, några åt gången, på Aktionskompaniet.
    Lycka till och so long...

Comment

Ursprungligen postat av Robold Visa inlägg
      Hej, Trevlig sida
      Jag har kommit över en samling med staffordshire figurer, ca 40 stycken..
      Då jag varken har plats eller intresse av att samla/ha dessa så funderar jag på att sälja dom..
      Har någon kunskap om det ? var jag gör det bäst.. Antikhandlare ? auktion ?
      Jag bor i Stockholm.. Någon handlare som kan staffordshire ?
      Alla tips mottages..

Mvh
      Robert
      Hej!

Har du några djurfigurer så är jag mycket intresserad! Visa gärna bilder! Samlar främst på hundar men är även intresserad av andra djurfigurer.

Comment

Tack för svaren..
        Det är lite blandade figurer, jag skall kolla igenom dom i helgen och ta några bilder så skall jag återkomma..
        Förstår att marknaden inte är så stor i Sverige så det är svårt..

Comment

Klistrar in lite bilder..

Comment

En bråkdel av figurerna

Comment

Sailor..

Hallå Robold,
              Tack för paraden. Många känner jag igen, några har jag inte ens sett på bild. Will Watsch till exempel. Det ser ut att vara en bra samling.
              Ingen sailor, dessvärre. Om du kanske inte vet hur en engelsk sailor är klädd bifogar jag en bild. Good luck. so long...
              Bifogade filer

Comment

Hallå igen, Jag kollade vem den där Will Watsch är fann att visst var han sjöman eller smugglare, rättare sagt. Levde i början av 1800-talet. Figuren är värd ca 25 pund. So long...
                Last edited by Kim von Platen; 2010-01-18, 09:15.

Comment

Det var ingen dålig samling! Många figurer jag aldrig sett förut! Är eventuellt intresserad av att köpa något. Hör av mig.

Comment

@ Kim.. skall kolla igen

@ Stafford, du har PM

Comment

Working...
                    X