Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

okunnigt, eller försöka duger?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Tema: okunnigt, eller försöka duger?

det säljs en del meissen-saker på tradera, iaf meissen enligt säljaren.
    fattar inte att när man kan ta reda på så mycket genom internet, bla vilka som är dem äkta meissen-märken, en säljare inte gör sig besväret att utröna?
    Särskilt illa är det när säljaren har antikhandel
    Jag har aldrig sett att det skulle stått på något föremål att det är tex 2-a sortering.
    Här kommer 2 äkta fake-märken, visserligen säljaren garderar sig med ett frågetecken i den ena auktionen
    Bifogade filer

ursäkta för att bilderna är i olika storlekar, är kopierade från tradera

Comment

Du har också 4 bilder (fast du skriver 2 äkta fejkmärken). Den första skulle väl i teorin kunna vara äkta, men man måste se resten av föremålet innan man kan säga något.

Comment

2:a sort

Ursprungligen postat av Peter S Visa inlägg
        Du har också 4 bilder (fast du skriver 2 äkta fejkmärken). Den första skulle väl i teorin kunna vara äkta, men man måste se resten av föremålet innan man kan säga något.
        jo, det första är äkta men 2.a sortering
        och det stod ingenting i auktionen, säljaren som är antikhandlare ursäktade sig att han visste inte att överstrycket märke betyder 2:a sort

Comment

Jag har googlat och kan läsa att det är världens mest kopierade stämpel.
          Men var hittar jag mer information och bilder på dessa så man ser skillnaden?
          Har sett ibland att det står Meissen liknande stämpel på föremål som säljs på auktionsfirmor, så inte ens de verkar ju veta om det är äkta eller oäkta grejor.
          [SIZE="1"][FONT="Comic Sans MS"]Samlar på Gefyr Spetsfat[/FONT][/SIZE]

Comment

jodå, jag tror att auktionsfirmor vet mycket väl men det säljer bättre om det står meissenliknande
            bl.a här finns det info

och den som säger "vet inte" den bara skämmer ut sig

Comment

Tackar för länken
              [SIZE="1"][FONT="Comic Sans MS"]Samlar på Gefyr Spetsfat[/FONT][/SIZE]

Comment

en liten länk till !

Comment

Working...
                X