Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Cool katt!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Cool katt!

Mitt bästa fynd från loppisturen till Köpenhamn.
    20 cm hög sparbössa i form av en riktigt coooooool katt.
    Italiensk tillverkning. Har aldrig riktigt fått kläm på vilken tillverkare det är som använder sig av märkningen med blomman.

Glädjen över fyndet (50 DKK) grumlades inte ens av att jag hemkommen upptäckte att örat var limmat. Snygg lagning.
    Bifogade filer
    "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
    Konfucius

Säkert samma tillverkare som min lockkruka (sista inlägget i länken)

Men tyvärr vet jag heller inte vem....

Comment

Jäpp. Samma.
      Har haft ett flertal mindre objekt av samma tillverkar. Då har det handlat om små skirt romantiska motiv.
      "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
      Konfucius

Comment

Haha vilken gangsterkisse du fått tag på...en katt med klös

Comment

Italien suckarnas bro eller var det Venedig

Jag bara älskar deras glasyr och färgerna, vad är det dom sjunger "Pappa jag vill ha en Italienare" Mjau...... och nu var det mars
          Jag har lagt in två tidigare inlägg om mina två Italienska frågetecken, jag bara tycker dom är vackra.

Comment

Här är två kattskålar http://www.hiandlomodern.com/CeramicMain.htm

ITALY CAT PLANTERS

majolica cats with blue eyes, black spots. 6 1/4 inch long x 5 1/2 inches high. marked on bottom. Probably Raymor import.

Raymor: 25 Years a Pioneer Irving Richards, a driving force in bringing contemporary style in furniture and other home products to the American mass market, was an entrepreneur who, starting in the 1930s, sought out designers and manufacturers to make home products, which he promoted and distributed. He was best known for tabletop and accessories, including American Modern Dinnerware, but also sold furniture, including designs by Russel Wright. He was among the first to import Scandinavian contemporary furniture, including the Omnibus wall unit. "Richards brought contemporary design in home furnishings and accessories to the average person in America."
            Last edited by Kaptenen; 2009-04-07, 00:07.

Comment

Working...
            X