Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Keto Keramik? [ID: Keto Keramik, Tyskland]

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Keto Keramik? [ID: Keto Keramik, Tyskland]

Kollade in en auktion i Linköping på nätet. Då kommer denna vas upp. De skriver i sin beskrivning för objekt nr 1031 "Vas, 1960/70-tal. dekor med bla samspråkande par, svart botten, Kito Keramik" Tycker den var lite rolig men kan inte finna något om detta Kito Keramik. Finns det någon kunskap om dem?
    Bifogade filer
    Last edited by Kaptenen; 2011-03-15, 12:29.

Bumpar denna! Ingen som vet något om Kito Keramik?

Comment

..jag har tyvärr inget att tillföra angående vasen, men GUD VILKET SNYGGT TYG undertill! JohanB, är det ditt?

Comment

Kan Du ta en bild på stämpeln?
        Den färgrika dekoren med utsparade fält (i en slags sgrafitto), påminner mycket om norskt femtiotal, men även tyskarna gav sig in på denna teknik samtidigt.
        Har fabriksnamnet på tungan, som Schramberg, men det är inte den...

Comment

Ledsen men jag hade inte tid att gå dit, så dem blev inte min. Den gick för 350 kr

Comment

Kolla lite auktioner och fann flera objekt från KETO-Keramik. Det är visst ett västtyskt företag med ganska rolig dekor i typisk 60-talsstil.
            Här finns ett fat på tradera nu
            Hittar dock ingen informationssida om dem

Comment

Keto Keramik, design Hans Welling (1924-), mitten av 1950-talet

Rudolph Christermann grundade företaget 1950 och tillverkningen upphörde 1971.
              Last edited by Kaptenen; 2011-03-15, 12:27. Anledning: Lagt till information

Comment

Working...
              X