Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Pippi på koppar??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: Pippi på koppar??

Jag gillar ju fåglar….och har några frågor angående ett gäng kaffekoppar jag lyckats få i min ägo.
    Hummingbirds – dvs colibrin av skilda slag. Kopparna är tillverkade i Bayern, så mycket vet jag (är läskunnig). Och det är olika fåglar på varje kopp (har 12 st).
    Vet någon när de gjordes? Hur många modeller finns? Görs de kanske fortfarande? I så fall – vad är priset på dem?
    Jag ämnar inte sälja dem så det är mer av egen nyfikenhet jag ställer sista frågan.
    Har googlat på WWF men fann ingen info om just dessa koppar, som ju torde vara tillverkade i WWF- ändamål.

Tacksam om någon vet och vill svara.
    Bifogade filer

Kan du inte mejla till WWF och fråga? Hittar heller inget på nätet.
    Mitt arbete är så hemligt att jag inte själv vet vad jag gör

Comment

Hittade några avslutade på Ebay, kostade $9.99 st. Gjorda 1979 som stämpeln visade, hittade en hänvisning att det fanns omkring 150-200 fågelmotiv ritade men hur många av dem som sedan hamnat på koppar stog inte.
      Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

Comment

Tack Tingeling! Ska se om jag hittar hänvisningen du nämner.
        Jag trodde att årtalet 1979 bara var det år copyrighten togs - men se där, det är även tillverkningsåret. Nu vet jag genast mycket mer än tidigare.

Comment

Ursprungligen postat av TinaSand Visa inlägg
          Nu vet jag genast mycket mer än tidigare.
          Steget från att veta ingenting till att veta någonting är genast mer Jag gillar dina koppar.
          Mitt arbete är så hemligt att jag inte själv vet vad jag gör

Comment

Working...
          X