Köpte en Goebel kattmotiv-tallrik (1976 -)och tänker eventuellt ge bort den till ex inför hennes 40 års dag i sommar och undrar hur mycket är den värd?
Ringa värde. I princip 0-50 kr. Kanske något mer om man stöter på en samlare. Dessa olika minnestallrikar / Jultallrikar osv. kan man köpa i parti och minut på alla loppisar för en spottstyver. De enda som är värda något verkar vara de allra tidigaste modellerna.
Mitt arbete är så hemligt att jag inte själv vet vad jag gör
Anledningen till att jag ska ge den till henne, är för att hon har en grå katt (11 år) och en svart katt (9 år) och vill ju eventuellt säga om tallriken är värd något åtminstone.. *s*
Dock tilltalar just motiven samlare av katter överhuvudtaget, liksom många andra djur. På Gotland känner jag till en elefantsamlare, som vid det här laget har uppemot 3000 föremål relaterade till denna djurart.
Kolla in de andra årgångarna också:
Anledningen till att jag ska ge den till henne, är för att hon har en grå katt (11 år) och en svart katt (9 år) och vill ju eventuellt säga om tallriken är värd något åtminstone.. *s*
trevlig helg
Värde ekonomiskt är en sak men det personliga värdet är en annan. Förknippar hon den med dig och att du syftar på hennes katter när du köpte den så spelar det väl ingen roll om den är värd något ekonomiskt. Det är din tanke som räknas tycker jag
Mitt arbete är så hemligt att jag inte själv vet vad jag gör
Värde ekonomiskt är en sak men det personliga värdet är en annan. Förknippar hon den med dig och att du syftar på hennes katter när du köpte den så spelar det väl ingen roll om den är värd något ekonomiskt. Det är din tanke som räknas tycker jag
Jag håller med Trollet.....det ekonomiska värdet är inte intressant i sig.
Jag älskar katter och har genom åren fått en del saker med katter på eller som på annat sätt är kattrelaterat. Det är inga dyrbarheter någon av dem men jag älskar dem - för att jag vet att givarna har köpt sakerna just till MIG. Och de har haft en medveten tanke bakom inköpet, inte bara köpt något för att så skulle vara.
Så jag är övertygad om att den som är ämnad att få den söta tallriken blir jätteglad eftersom den representerar inte bara dig som givare utan din tanke på henner katter också.
Comment