Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Michael Andersen & Søn - MA&S
Collapse
X
-
Ja, det ser ju inte ut som MS.Ursprungligen postat av wasistdas Visa inläggYes, det håller jag med dig om. Men signaturen, borde vara Ernst tycker jag? Dåligt foto, hoppas du kan utläsa den.
[ATTACH]121102[/ATTACH]Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...
Comment
-
Enrst Weber är riktigt, och han kom till MA&S kring 1930.
3934 är fiskargumman är artikelnumret, och logiskt sett borde den då ha varit till försäljning från och med 1939.
Weber är mest känd för figuren ´Bornholmerpige med nationaldragt´som är märkt 4418:
Last edited by Gideon; 2012-07-10, 00:31.
Comment
-
Helt enkelt ljuvliga!!
Ursprungligen postat av Gideon Visa inläggDen, av mig, döpte och rödlätte Quasimodo har äntligen funnit sin Esmeralda och pratar dagarna i ända.
Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...
Comment
-
Hejsan, jag är ny på forumet och jag har precis börjat intressera mig lite för keramik och andra intressanta gamla föremål
Jag kom över en skål som jag gillade designen på.
Den ser ut att vara signerad av Marianne Starck och verkar vara relativt ny. Jag bifogar några bilder och hoppas någon har lite information om den.
Tack på förhand.
Mvh Richard
Comment
-
-
!930-50-tal, designer okänd enligt uppgift.Ursprungligen postat av tallen Visa inläggHär är en vas som jag antar kommer från Michael Andersen & søn. Jag gissar på 1930-tal, är jag ute och cyklar?
[ATTACH]136456[/ATTACH][ATTACH]136457[/ATTACH]
Comment
-
Enligt min mening lanserades tallens vas 1951, som man kan se av de två första siffrorna i artikelnumret 5126.
Teorin har fått stöd av danska samlare och mer att läsa i saken finns i detta inlägg:
Comment
Comment