Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

AXEL SALTO - udstilling på CLAY i Middelfart/ Fyn

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Dokumentation: AXEL SALTO - udstilling på CLAY i Middelfart/ Fyn

SALTO - UDSTILLING PÅ CLAY

Der er for tiden en stor og fantastisk udstilling på keramikmuseet Clay om Axel Salto (1889-1961). Udstillingen åbnede 25. februar i år og kan ses til og med 17. september, og kaldes “Axel Salto - stentøjsmesteren”.

Størstedelen af værkerne er fra museets donation fra Den kgl. Porcelainsfabrik/ Royal Copenhagen, men andre museer og samlere bidrager også til udstillingen.

Udstillingen er inddelt i emner og fortæller overskueligt om Axel Salto og hans keramiske arbejde, men det mest overvældende er de mange værker, hvor en del står frit i rummet. Former, dekorationer og glasurer, så man mister pusten!

Jeg viser her nogle fotos fra udstillingen, hvor jeg var heldig at være på en dag/ tidspunkt, hvor der var meget stille og få besøgende.

De fotos jeg ønsker at vise, kommer sandsynligvis ikke den den rækkefølge, som jeg vælger, men jeg håber, at oplysningerne herunder kan kobles til rette emne.

Tyrkis vase, lavet på Bing & Grøndahl, 1924-1925
    Vase i grøn glasur, måske fra Saxbo-perioden, 60 cm høj, 1932
    Vase, vindruevasen, Saxbo, 70,5 cm høj, 1932
    Vase, 37,4 cm, 1947
    3 vaser, 48-54 cm høje, 1958, 1964, 1958
    Skål, diameter 26 cm, 1960
    Den tingene iboende Kraft, 86 cm høj, 1956

Så hermed en opfordring - ta´en sommertur til Danmark og besøg Keramikmuseet Clays helt forrygende udstilling om Axel Salto !
    Bifogade filer

Tack för visningen...

Comment

Working...
    X