Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kunglig Dansk

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Kunglig Dansk

Vad heter modellen/serien? Vem som designat vore en bonus. Inte så bra bilder men de kanske duger.

Click image for larger version

Name:	KD1.jpg
Views:	1
Size:	81,4 KB
ID:	679788Click image for larger version

Name:	KD2.jpg
Size:	33,3 KB
ID:	679789Click image for larger version

Name:	KD3.jpg
Size:	33,2 KB
ID:	679790

Hej,
    Vasen og skålen er oprindelig föremål designet på Aluminia fajancefabrik, designer er Nils Thorsson, som har haft meget stor betydning for udvikling af nye produkter hos Aluminia. Det bliver kaldt kunstfajance BACA og blev udført i en ny teknik, silketryk. Designet er fra 1960´erne. Der findes også en del design af andre kunstnere indenfor BACA-serien. Dine eksempler er af "nyere" dato, da du har et Royal Copenhagen stempel og ikke Aluminias stempel. Fadet findes i forskellige størrelser og vaser ligeledes i forskellig størrelser/design.
    Det er mit indtryk, at BACA er produceret i større mængder, da det kan findes overalt på loppemarkeder og i genbrugser. Men Nils Thorsson (1889-1975) er yderst spændende og har gjort utrolig meget andet meget flot keramik, herunder unika.

Comment

Tack så mycket för ett snabbt och utförligt svar

Comment

Hej igen Sarah,
        Har lige fundet min egen lille vase frem, hvor du kan se den samme teknik anvendt og med stempel fra Aluminia. Det er også Nils Thorsson som har gjort den. Han er forøvrigt født i Sverige i 1898, så der var en tastefejl!

Comment

Vasen er 11 cm høj.
          Bifogade filer

Comment

Snygg vas, Nils Thorsson har en speciell känsla, och så får jag lära mig något nytt

Comment

Working...
            X