Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vas med fin dekoration, Arne Bang?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: Vas med fin dekoration, Arne Bang?

Hej,
    Her er et af mine smukkeste fund fra loppis i 2016! Dekorationen er helt speciel med de små glasur-perler, der snor sig rundt vasen. Signaturen minder om Arne Bang, og vasen har en vis alder tydeligvis. Vasen er 11 cm høj og 13 cm i diameter. Er der nogen som har set en lignende vas? - og som har et forslag til vem som har laget den?
    Bifogade filer

Verkelig smukke keramik du visar, Bodil!

Tyvärr kan jag inte hjälpa till med signaturen, men visst påminner den om Arne Bangs.

Comment

För mig ser "signeringen" mer ut som en numrering, ett gammeldags sådant för 13.
      Jag kan förstås ta fel.
      Vasen skulle kunna vara gjord av HAK på 1930-40talet, men nästan allt märktes hos dem.
      Det kommer en dag, då en snarlik och fullsignerad dyker upp, och då tackar Du Dig själv för att ha sparat på vasen. Den har ju kvalitet.

Comment

Hej igen - lidt sent! Tak for svarene.
        Ja, jeg tror nu også, at der står 13. Jeg leder stadig efter vasens oprindelse, og har ikke fundet svaret endnu! Jeg spurgte en keramik/ antikhandler på Bellacentrets loppe- og antikmarked sidste efterår og han nævnte JOSKA som en mulighed pga.den særlige teknik med prikkerne.
        Men uanset hvem og hvornår vasen er lavet, er jeg stadig meget glad for den.

Hilsen herfra
        Bodil

Comment

Working...
        X