Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vas, liten og äldre, men vem?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: Vas, liten og äldre, men vem?

Denne vas vet jeg ingenting om, ville være glad, hvis nogen kunne hjælpe! Den er 12 cm høj, har denne specielle rillede hals og glasuren er helt forskellig rundt vasen. Der er en mærkning, LK? Jeg forestiller mig, at den kan være fra 1920´ erne, men hvad mener I?
    På forhånd tak.
    Bifogade filer

HAK måske

Comment

Bente Lemche (1935-2015) Lyngby.
      Forretningsmæssige informationer for KERAMIKER BENTE LEMCHE, CVR-nummer: 15044268 Selskabsrapport, CVR-udskrift, tegningsudskrift og sammenskrevet resume | Denmark

Formen är gammal, och har tagits upp av krukmakare som Elfstrand i Sjöbo och Höganäs, men den här är alltså dansk.
      Läcker glasyr.
      Last edited by Gideon; 2016-11-06, 04:47.

Comment

Lindelse Keramik?

Tak for svar med oplysningen om Bente Lemcke. Jeg undrer mig dog over din konklusion, og kan ikke få det til at stemme med årstal / tidsperiode, signatur og keramisk udtryk. Jeg har tænkt på Lindelse keramik, men typisk skriver de hele navnet Lindelse Keramik. Jeg har dog set beskrevet ved diverse föremål , at signaturen LK stod for Lindelse Keramik, tyvärr uden man har vist signaturen på foto. Jeg har således ikke fået vished for en lignende signatur og jeg har aktuelt heller ikke fundet signatur på Bente Lemcke til sammenligning.
        Lindelse keramik grundlagt 1930 med signatur LK (Vingedal 1287) passer efter min opfattelse bedre tids- og stilmæssigt til min vase, end Bente Lemcke med værksted fra 1962. Jeg viser her et krus fra Lindelse keramik samt keramik af Bente Lemcke.

Hilsen
        Bodil
        Bifogade filer

Comment

Jeg var på loppis i dag i Bellacentret og så denne vase, som ligner med den rillede hals, ligesom signaturen har fællestræk. Det kunne se ud som om der er tilføjet en streg under "L" så det kunne tolkes som et T (Ler - og Tegl ?) , men dette kunne ikke ses, da jeg så på den. Jeg tænker alligevel, at det er det samme værksted, som har gjort den.
          Bifogade filer

Comment

Working...
          X