Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Läcker Bägare [ID: Michael Andersen & Son, Bornholm]

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Läcker Bägare [ID: Michael Andersen & Son, Bornholm]

Funderar över denna väldigt vackert glaserade bägare. Om någon vet vart den kommer från osv..

Click image for larger version

Name:	b1.jpg
Views:	1
Size:	91,5 KB
ID:	645033Click image for larger version

Name:	b2.jpg
Size:	110,6 KB
ID:	645031Click image for larger version

Name:	b3.jpg
Size:	109,6 KB
ID:	645032Click image for larger version

Name:	b4.jpg
Size:	37,6 KB
ID:	645030

En praktisk kopp med vanligt souvenirmotiv från Bornholm, och närmare bestämt Michael Andersen & Son.
    Siffrorna börjar med 61 och det tror jag är årtalet.
    Last edited by Gideon; 2012-02-25, 14:37.

Comment

Ohh tackar... kan bara konstatera att souvenirer idag inte har så hög kvalitet som dom hade för 50 år sedan.

Comment

Rolig berättelse...

Hallå Tompa,
        Kan noll om keramikhantverk men nappar när jag ser en båt segla förbi. Kul bildberättelse om könsrollerna i en fiskarfamilj för 50 år sedan. Men, jag vill nog inte kalla alstret för en bägare, det är ju en mugg (förlåt...man ska inte märka ord, men när det gäller beteckningar kan det vara på sin plats). Grattis till fin mugg...och so long...

Comment

Det får plats 50cl prima dansk öl i denna mugg. Ölen är ljuvlig att dricka ur den. Väl värd sina 5kr!!!

O visst kim. Jag tänker för mkt på mitt gamla hälsingemål. Fast jag bor i Nacka.. Haha. Blir lätt ordfel då
          Och som gammal flottist så älskar jag båtar. Men även en kolarbira ibland

Comment

Hallå och skål,
            Uppvuxen i Nacka, inte långt från Prylsnubben och Snövit (Luchur) kan man inte annat än älska båtar, men vi är ju på rätt sida bron. So long...

Comment

Working...
            X