Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Royal Copenhagen Hans Henrik Hansen vas 2759 - inskb? wskb? insk6?
Collapse
X
-
Hans Henrik Hansen 1894-1965
Jag har tyvärr inte en aning. Den fösta bokstaven skulle jag kunna få till ett w.
Har du möjlighet att visa hela vasen?
-
HHH har betytt mycket för fabrikerna Aluminia och RC, och den vackert celadonglaserade vasen har han formgivit själv. Andra keramiker som Bode Willumsen (som medarbetare?) ska man inte söka efter.
Vas med tillägget DENMARK, med streck ovan M, vilket markerar tillverkningsåret 1936. Artikelnumret är också högt:
Det verkar som att detta tillägg infördes först 1935, så Din vas kan vara en rätt tidig HHH.
Om honom och hans produktion:
När det gäller det mystiska fabrikskoden, kanske de på jamerantik kan berätta?
http://www.jamiri.dk/Royal-Copenhagen-mark.htm#12.
Comment
-
Tack så mycket för svaren! Det låter ju intressant, hoppas det stämmer att det är en tidig HHH. Det är svårt att hitta objekt på nätet att jämföra med, har aldrig hittat något liknande denna vas och ändå har det gått åtskilliga timmar till sökandet. Har nu kontaktat Jamerantik, ska bli spännande att se vad de har att säga! Om vasen kan inbringa något så är det meningen att den skall säljas, har den inget värde så behåller jag den för att jag tycker om den!
Det är trist att behöva sälja saker man gillar, så är den värdelös blir jag glad ändå!
Last edited by enfetgetbetmig; 2011-10-28, 19:47.
Comment
Comment