Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vem har formgivit denna skål? [ID: Elle Keramikk a/s, Drøbak, Norge]

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Vem har formgivit denna skål? [ID: Elle Keramikk a/s, Drøbak, Norge]

Hej!
    Jag är intresserad av att veta mer om detta loppisfynd jag har i min ägo. Kan Bo stå för Bo Fajans? Vad betyder isf det andra?
    Bifogade filer
    Last edited by Kaptenen; 2011-09-10, 09:26.

Hei! Din skål er norsk, produsert hos Elle i Drøbak utenfor Oslo, signaturen elle. De var aktive fra 1942 til 1967 og har produsert mange fine ting. Mønsteret på din skål tror jeg også at jeg har sett i rødt. mvh pepita

Comment

Tack Pepita!

Elle Keramikk a/s på Torkildsstranda i Drøbak. Verksamheten startade i en före detta fiskoljefabrik 1942 och fram till 1967 var företaget registrerat. Verksamheten leddes av Tor Samuelssen. S i signaturen skulle eventuellt kunna vara Birgitte Skyttern.

Elle Keramikkfabrikk A/S var lokalisert i Drøbak mellom 1942 og 1967. Elle keramikk er populære samleobjekt, og vi viser her noen få gjenst...

And people wonder why I garage sale! ;) Tisk, tisk I have a Norwegian Elle Pottery Plate! Elle Studio produced pottery between 1942 and 1967...

Akershus Amtstidende 13. 02. - 1984, Elle keramikk blir Reidar Finsruds malerskole
      Østlandets Blad 18. 08. - 1983, Forfallen bygning i Drøbak kan bli Finsrud-atelier

Comment

Tack för snabba svar!

Comment

A/S Elle Keramikk
          Norsk Keramikk produsert mellom 1942 og 1967.(Norwegian pottery produced between 1942 and 1967).

Blogg
          Norsk Keramikk produsert mellom 1942 og 1967.(Norwegian pottery produced between 1942 and 1967).

Comment

Working...
          X