Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Keramiktavla med orange djurmotiv

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Keramiktavla med orange djurmotiv

Hej,
    Blir inte klok på stämpeln på denna tavla. Ser att det står Made in Denmark, men sen går jag bet på namnet (Knabstruf, Knaestruf...). Någon som kan tyda genom märket (eller ser vad det står...)? Kan den vara från 60-70-talet tro?
    Bifogade filer

knabstrup står det nog.

http://www.knabstrup-samler.dk/13252207 här finns fler tavlor. Kanske kan du maila henne och fråga.
    Last edited by wasistdas; 2011-08-02, 18:11.
    Pes är mitt google.

Comment

Knabstrup har tillverkat, vem som har formgivit vet jag ej, men motivet är stadsmusikanterna i Bremen.

Du hittar ingen signatur på framsidan?

Comment

Snabbt svar, tack så mycket för hjälpen wasistdas!

Comment

Jag gissar att det är Christine Konschak.

Comment

Åh snabbt av dig med Kaptenen & tack för tipset om signatur! Nu när jag kollar noga ser jag något som kan vara det i högra hörnet, men svår att fånga på bild (kanske CK)...
            Bifogade filer

Comment

Det är Christine Konschak.

Comment

Hittade den nästan direkt på sidan wasistdas! Designer Gunter Praschak (eller nu blev jag förvirrad av inlägget av Kaptenen, så jag får skriva & fråga om det). Tack igen! Nu ska jag bara ta reda på när den är gjord... Ni på PES är grymma att hjälpa en på rätt spår!

Comment

Förlåt , det är

Comment

Och motivet är nog hämtat från den tyska sagan "Musikanterna från Bremen"

Som jag nu ser att Kaptenen redan svarat på. Här gäller det att vara snabb!
                    Last edited by Mr.; 2011-08-02, 19:05.

Comment

Inte mer förvirrad Kaptenen! Tack Mr. & Kaptenen för motivtydningen!

Comment

Ursprungligen postat av Mr. Visa inlägg
                        Och motivet är nog hämtat från den tyska sagan "Musikanterna från Bremen"

Som jag nu ser att Kaptenen redan svarat på. Här gäller det att vara snabb!
                        Det gör det verkligen...

Comment

Working...
                        X