Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bjørre norsk keramik

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: Bjørre norsk keramik

Jeg samler på Bjørre keramikk. Fabrikken eksisterte i Asker, utenfor Oslo fra ca. 1945 til 1951. Det var min bestefar som sammen med en keramiker startet fabrikken. Min far var ansatt som dekoratør og det er hovedgrunnen til at jeg samler på Bjørre keramikk. min søster og jeg har en samling på omtrent 100 produkter, og er på jakt etter flere. Jeg lurer på om noen av Bjørre sine produkter befinner seg i Sverige eller Danmark? Jeg har fått tak i Bjørre på Ebay fra USA og har sett at det finnes eksemplarer i Australia.
    Dersom du er interessert, kan du lese mer om historien til Bjørre på facebook "bjørre norsk keramikk" eller på min blogg: http://bjorrekeramik.blogspot.com/
    Der er det bilder fra produksjonen og bilder fra min samling. Er det noen som har, eller har sett Bjørre keramikk?

Välkommen till forumet Mattisplassen!

Tack för den intressanta informationen om Bjørre keramikk!

Mycket trevligt att få veta historien bakom din bestefars keramikfabrik, se prov på föremålen och fina fotografier.

Det skulle vara spännande att se bilder på fler föremål, olika dekorer och hur dessa är signerade på undersidan. Lägg gärna ut fler bilder här på PES.
    Det kommer säkert medföra att fler kommer att känna igen alster från Bjørre keramikk och har möjlighet att hålla utkik här i Sverige.

Mvh Simco

Comment

Hei Simco

Takk for hyggelig tilbakemelding. Jeg skal følge din oppfordring og legge ut bilder av flere produkter og signaturer her på PES.
      Hilsen Mattisplassen

Comment

Working...
      X