Eftersom denna vecka har bjudit på såväl tisdags- som onsdagsgissning, måste väl torsdagen också få vara med på ett hörn.. Höjd 4,5 och diameter 6,5 cm. Jag inbillar mig att den inte är typisk för verkstaden, men jag kan ju ha fel.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Torsdagsgissning [ID: Saxbo Stentøj, Herlev, Danmark, Edith Sonne Bruun]
Collapse
X
-
Torsdagsgissning [ID: Saxbo Stentøj, Herlev, Danmark, Edith Sonne Bruun]
Eftersom denna vecka har bjudit på såväl tisdags- som onsdagsgissning, måste väl torsdagen också få vara med på ett hörn.. Höjd 4,5 och diameter 6,5 cm. Jag inbillar mig att den inte är typisk för verkstaden, men jag kan ju ha fel.Last edited by Kaptenen; 2011-06-17, 14:49.p-sonTaggar: Ingen
-
Hej, Hirvi!Ursprungligen postat av Hirvi Visa inläggKan det vara en smältdegel för någon materia
Hirvi
Nej, det är en prydnadsstengods"vas".p-son
Comment
-
Eftersom detta inte alls är mitt gebit så gissar jag inte alls.Ursprungligen postat av Polsson Visa inläggHej, Hirvi!
Nej, det är en prydnadsstengods"vas".
Vill bara säga att jag gillar den av någon anledning?
"Skitsnygg och gullig" som barnbarna skulle säga.- - - - - - - - - -
"För mycket av det goda är alldeles lagom."
Comment
-
Hoppla Polsson, jag får nog hålla mig till glasetUrsprungligen postat av Polsson Visa inläggHej, Hirvi!
Nej, det är en prydnadsstengods"vas".
HirviSVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/
Comment
-
Jag instämmer och tillägger: Rätt tyngd i förhållande till storleken, härligt rustik med mycket lerkross (chamotte).Ursprungligen postat av Lars F Visa inläggEftersom detta inte alls är mitt gebit så gissar jag inte alls.
Vill bara säga att jag gillar den av någon anledning?
"Skitsnygg och gullig" som barnbarna skulle säga.
"Rustikt chamotterat stengods" stämmer utmärkt, men sedan stämmer det inte. Eftersom jag inte kan tyda signeringen, räcker det med företaget/verkstaden.Ursprungligen postat av Kaptenen Visa inläggRustikt chamotterat stengods av Hertha Bengtson för Rörstrand, kanske?
Inga problem, Hirvi! Skål på dig!Ursprungligen postat av Hirvi Visa inläggHoppla Polsson, jag får nog hålla mig till glaset
Hirvi
Last edited by Polsson; 2011-06-16, 23:28.p-son
Comment
-
-
Ingen Rörstrandare, Maria!Ursprungligen postat av Maria Visa inläggMarianne Westman o Rörstrand?p-son
Comment
-
Aj då, nej inte de heller.Ursprungligen postat av Gideon Visa inläggA&J då?
Nej, simco, inte Syco!Ursprungligen postat av simco Visa inläggSyco tillverkade en del grejor i "chamotte" så jag gissar på det så länge.
Ingen av dem, luchur!Ursprungligen postat av luchur Visa inläggJag gissar på antingen Arabia eller Upsala-Ekeby.
DEt skulle man kanske kunna tro, men det är inte Rutebo, prylsnubben.Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inläggRutebo.....
Gjorde Törngrens chamotterat gods, Lars M? Jag vet inte, men "vasen" kommer inte därifrån.Ursprungligen postat av Lars M Visa inläggMin torsdagsgissning får bli Törngrens......
Nu intager jag snart ryggläge. Godnatt och lycka till!Last edited by Polsson; 2011-06-16, 23:40.p-son
Comment
Comment