Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Liten kruka med härlig glasyr

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Liten kruka med härlig glasyr

Tänkte först på HAK eller ev Äldre höganäs, men efter att kollat på båda dessa trådar så hittar jag ingen med liknande botten. Tänker då på de avlånga brännpunkterna.

Detta kanske dock någon annan kan härleda till en ev tillverkare (om det nu är ngt speciellt med dem )
    Krukan är endast 6,5cm hög.

Någon som ev kan härleda den åt ngt håll?
    Bifogade filer
    Pes är mitt google.

Såg en mycket snarlik på Lauritz.com för en tid sedan i en lot med flera föremål. Jag tror att den är dansk och kan du kolla om du finner något klockan tre. För tillfället ser jag en liggande 7:a eller ett L.

Klockan 12 en bit ner har du väldigt ljus glasyr ser du någon ristning under den. Jag tror att det är ren tillfällighet, men storleken och formen på glasyren för tankarna till HAK.
    Last edited by Kaptenen; 2011-06-09, 23:29.

Comment

Tycker de mörka strecken kan bli till detta måske ? Alltså Karl Schröder 1870-1943.http://www.vejenkunstmuseum.dk/Dansk.../Karl%20Sc.htm
      Bifogade filer
      Last edited by prylsnubben; 2011-06-09, 23:58.

Comment

Tack för er input båda två. Jag har försökt förstora upp bilden och det som ev skulle kunna vara ngt + prylsnubbens KS.

Förutom det ni nämnt så skulle det ev kunna vara siffran två under "skriften" (lilla rutan)
        Det som du ev ser kaptenen kl 3 försökte jag febrilt se i verkligheten, men kunde inte se ngt tydligare än på bild. Och ngt är väl där.
        Bifogade filer
        Pes är mitt google.

Comment

Working...
        X