Warning: Trying to access array offset on value of type null in phar://.../vb/vb.phar/bbcode/url.php on line 2 Dansk tungviktare - precis en sån (PES) - antik- & samlarforum

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Dansk tungviktare

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Dansk tungviktare

Inte så stor men TUNG, tjockt gods och tjock glasyr. För tjock eftersom den tog slut rätt vad det var. INGA som helst synliga stämplar eller annat kladdklotter än BORNHOLM 78 (D) eventuellt (0). Uppgift att lösa för en Svensk tungviktare från andra sidan Östersjön, Lidingö alltså.....
    Bifogade filer

En ostburk från 1878? Som ska kompletteras med en "svetteduk" med snörning runt?
    Nä, en svensk vet betydligt mindre än en bornholmer i den här frågan, men att det är ett hushållsföremål är ju uppenbart.
    Vad tror min herre själv?

Comment

Ursprungligen postat av Gideon Visa inlägg
      En ostburk från 1878? Som ska kompletteras med en "svetteduk" med snörning runt?
      Nä, en svensk vet betydligt mindre än en bornholmer i den här frågan, men att det är ett hushållsföremål är ju uppenbart.
      Vad tror min herre själv?
      Du vet Gideon, vette försvann mä svette så fort att jag nästan dukade under. En såningadär potkäs dikallart kanske kunde uthärda att leva sitt förhoppnings relativt korta liv i en dylik.

Comment

Ibland har storleken betydelse, och då undrar jag om Du får ner en sån där "potkäs" eller rentav knuten näve?
        Hur stor är tungviktaren, med andra ord?
        Under tiden sniffar vi på dessa bilder och ser om det går att säga cheese överallt.

Comment

Nog skulle dä gå an......
          Bifogade filer

Comment

Ja, för finsmakare går det an att lagra så smått...
            Nej, men Du sa aldrig hur stor burken var.

Då får vi tänka om. Skårorna har uppenbart ett syfte, och inte bara dekorativt.
            Snörning och duk är på tapeten här.
            Vad har vi för alternativ i hushållet?

Kanske fattas det något...?

Comment

Working...
            X