Den här skålen/vasen är den "HAK-liknande" som Rosa fick korn på i helgens antikmässa i Stockholm, men riktigt det intrycket fick jag inte.
Mera av äldre Schramberg i dekoren, men ändå danskt om vi ser till den gula lergodset.
Sen Möller & Bögely? Det var en tanke, men signeringen är för olik och det finns två punkter i monogrammet, som kan tolkas som ett N.B. istället.
Största anledningen till köpet var förstås att vidga PES-detektivernas arbetsfält
men också för att jag sedan tidigare har en vas med likadan, men kraftfullare, signering.
Tidsbestämningen är knepigare - dekoren säger 1930-tal till mig, medan undersidorna pekar på 1920-tal.
Vad tror ni?
Mera av äldre Schramberg i dekoren, men ändå danskt om vi ser till den gula lergodset.
Sen Möller & Bögely? Det var en tanke, men signeringen är för olik och det finns två punkter i monogrammet, som kan tolkas som ett N.B. istället.
Största anledningen till köpet var förstås att vidga PES-detektivernas arbetsfält
men också för att jag sedan tidigare har en vas med likadan, men kraftfullare, signering.Tidsbestämningen är knepigare - dekoren säger 1930-tal till mig, medan undersidorna pekar på 1920-tal.
Vad tror ni?

Comment