Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Royal Copenhagen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: Royal Copenhagen

Hej

Känns lite tråkigt att fråga om så välkända objekt som blå blomster men jag hittar inte denna ask och detta lilla ovala fat på nätet. Vad är användningen? Antar att det är en ask för sockerförvaring eller dylikt men det ser banne mig mer ut som en tvålkopp och ett tvålfat Är det hyfsat nytillverkat tro?
    Bifogade filer

År 1966 (streck under N i Copenhagen) tillverkades asken? 45/4441 och det ovala fatet 45/852. Cigaretter i asken eller ett 200-250g smörpaket?

Comment

Kaptenen

Tack,

snabb och träffsäker som vanligt Kanske man kan blanda några cigaretter med smör?

Comment

cigaretter t gäster o fin middagaskkopp!

Min mor har en exakt lika ask, o den hade hon framme i salongen, som hon uttryckte det, Nu är den bara t prydnad.

för att det alltid skulle finnas cigaretter framme till gäster, minnen strömmar fram, vilken annorlunda tid motför nu.

Men den är fin. Den andra är säkert ett fint askfat vid varje större middag mina föräldrar hade, var det utplacerat några sådana fina , dekorativa askfat.
        Last edited by annestig; 2010-07-29, 13:44. Anledning: kom på användning

Comment

Working...
        X