Den danska elvan drabbades av svininfluensan.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
En dansk elva
Collapse
X
-
Om jag hade kunnat vrida tillbaka klockan, skulle jag ha gjort det på momangen!Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inläggSynd att den inte försvann före den avgörande kvalmatchen mot Sverige. Den som gjorde att vi missade nästa Fotbolls-VM.p-son
Comment
-
Dansk elva + en reserv
Nu har den danska elvan återhämtat sig efter svininfluensan, och inte bara det, den har dessutom fått en reserv varvid den numera är dussinet jämt.
Kan någon hjälpa till med laguppställningen?
De första två bilderna är 1-4, nästa två bilder är 5-8 och de sista två 9-12.
De mesta av godset har tidigare visats på PES.p-son
Comment
-
G-nivå
Tydligen höll uppgiften MVG-nivå varför jag flyttar ner den till G dito.Ursprungligen postat av Polsson Visa inläggNu har den danska elvan återhämtat sig efter svininfluensan, och inte bara det, den har dessutom fått en reserv varvid den numera är dussinet jämt.
Kan någon hjälpa till med laguppställningen?
De första två bilderna är 1-4, nästa två bilder är 5-8 och de sista två 9-12.
De mesta av godset har tidigare visats på PES.
Vilka bokstäver (namn) hör till vilka siffror (keramik) ovan?
a) L Hjorth b) H Wolffsen & son c) MA&S d) Johgus Bornholm e) Lilleröd
f) Humlebäck Keramik ? g) H Kähler h) Michael Andersen & son
i) Möller & Bögley j) Söholm k) Kungl. Dansk/Aluminia l) NP Nielsen, EGEBIERGLast edited by Polsson; 2009-12-11, 20:03.p-son
Comment
-
Det var lite väl många att hålla reda på.
Söholm och Johgus är ibland väldigt lika i produktionen, så där kan det ha blivit en miss.
KD/Aluminia och Wolffsen är riktiga nagelbitare i urvalet, men fuska med facit går ju inte...
Vi prövar:
a 3 L Hjorth
b 10 Wolfssen
c 6 MA&S
d 4 Johgus
e 1 Lillreöd
f 9 Humlebaek
g 8 HAK
h 2 MA&S
i 5 Möller & Bögely
j 12 Söholm
k 11 KD/Aluminia
l 7 NPN
Comment
-
Gideon 7 rätt av 12
FUrsprungligen postat av Gideon Visa inläggDet var lite väl många att hålla reda på.
Söholm och Johgus är ibland väldigt lika i produktionen, så där kan det ha blivit en miss.
KD/Aluminia och Wolffsen är riktiga nagelbitare i urvalet, men fuska med facit går ju inte...
Vi prövar:
a 3 L Hjorth F
b 10 Wolfssen F
c 6 MA&S R
d 4 Johgus R
e 1 Lillreöd R
f 9 HumlebaekR
g 8 HAK R
h 2 MA&S F
i 5 Möller & BögelyR
j 12 Söholm R
k 11 KD/Aluminia F
l 7 NPN
Jag är imponerad av Gideons kunskaper i dansk keramik. 7/12 rätt .Last edited by Polsson; 2009-12-13, 23:43.p-son
Comment
-
Sablar.
Då är L Hjorth nr 11, och gjord av Erik Hjorth.
Nr 3 av KD/Aluminia, det borde man kunna skilja på i stämpel...
Nr 10 och 2 får byta plats med varandra. Riktigt svårt det där, även för en med getögon.
Sen blir det väl 12 gröna bockar, för NPN fick inget omdöme?
Comment
-
Gideon - månadens dansk
Följande återstår:Ursprungligen postat av Gideon Visa inläggSablar.
Då är L Hjorth nr 11 (R), och gjord av Erik Hjorth.
Nr 3 av KD/Aluminia, (R)det borde man kunna skilja på i stämpel...
Nr 10 (F) och 2 (R) får byta plats med varandra. Riktigt svårt det där, även för en med getögon.
Sen blir det väl 12 gröna bockar, för NPN fick inget omdöme?
nr 2 och nr 7 (glömde nr 7 tidigare)
b) Wolfssen l) NPN
Bifogar signaturerna, gällande nr 3 KD/Aluminia vet jag inte vilket det ska vara.Last edited by Polsson; 2009-12-14, 17:27.p-son
Comment
-
Följande återstår:Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inlägg2-Nymölle
7-Ipsens Enke
b) Wolfssen l) NPNp-son
Comment
-
Naturligtvis, nu ser man det i klart ljus - men ge katten i att kalla mig månadens dansk. "Veckans" räcker gott och väl, för det dyker alltid upp "nya" danska kuggfrågor, som andra knäcker fortare än man hinner säga pandekage.Ursprungligen postat av Polsson Visa inläggFöljande återstår:
b) Wolfssen l) NPN
Bifogar signaturerna, gällande nr 3 KD/Aluminia vet jag inte vilket det ska vara.
Tre vågor (böljemärket) har Kongelig dansk troget använt och de symboliserar Danmarks tre vattenvägar ut i världen: Öresund, Stora och Lilla Bält.
Märken som använts i olika tider:
Och för Aluminias del:
Comment
-
Dagens Dansk
Tackar för sidorna om märkningarna och gratulerar än en gång till eminenta kunskaper, Gideon. Eftersom vi nu har haft månadens- och veckans dansk, är det väl inte mer än rätt att vi också har dagens.Ursprungligen postat av Gideon Visa inläggNaturligtvis, nu ser man det i klart ljus - men ge katten i att kalla mig månadens dansk. "Veckans" räcker gott och väl, för det dyker alltid upp "nya" danska kuggfrågor, som andra knäcker fortare än man hinner säga pandekage.
Tre vågor (böljemärket) har Kongelig dansk troget använt och de symboliserar Danmarks tre vattenvägar ut i världen: Öresund, Stora och Lilla Bält.
Märken som använts i olika tider:
Och för Aluminias del:
http://www.jamerantik.dk/kunstnersig...r_aluminia.htmp-son
Comment
Comment